{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vinteropbevaring Benzin
  • #2   9. sep 2020 https://www.havhokeren.dk/bardahl-fuel-improver.html?gclid=Cj0KCQjw-uH6BRDQARIsAI3I-UfuiGywpreuzECVvQuUGs0dT6S1x1n4xbjNOzYJnNFd1IJeQ6FlITIaAnB0EALw_wcB
    Har altid sejlet hele året så længe der ikke har været is, har de sidste 5-6 år brugt E10 additiv dog på E5 benzin har en separat 25 l løs plasttank men altid fyldt og ligeledes på havetraktoren, plæneklipperne og kædesaven de kører kun i sæsonen men får samme E10 additiv og har aldrig haft problemer med det.
    Vil nok sige jeg går helst helt uden om E10 benzin jo mere ethanol jo mere indvendig tæring af motoren i takt med fordampning, og smøring er heller ikke det samme ift 2 takt osv..


  • #3   9. sep 2020 Jeg har altid båden stående med fuld tank for at undgå kondens og til vinter får den en dunk benzin stabilisator + lidt konserveringsspray ind i indsugningen inden motoren slukkes sidste gang.
    Vi var ikke ude og sejle hele 2019 grundet sygdom i familien, dvs at da jeg startede den her i foråret 2020, der havde den stået i 1,5 år 😱 Den sprang fint igang uden problemer og har ikke oplevet nogle problemer i løbet af året smiley


  • #4   9. sep 2020 Jeg plejer at sejle den så tom som muligt, og hælder så noget BELL ,,,,
    https://www.belladd.dk/da/produkter/bell-add/additiver/benzin-stabilize-detail.html
    i resten. Vil helst ikke sejle på gammelt benzin når sæsonen starter igen. Så når det så bliver forår fylder jeg reservedunken (28L) op med frisk benzin. Og sejler så det gamle så langt ned jeg syntes forsvarligt. Og fylder så reserve dunken oven i, og noget frisk på både tank og reserve. har en 120L indenbords hvor jeg typisk fylder ca 90-100L på.
    Og jeg har ingen problemer med kondens, da jeg opbevare båden i garage når den ikke er ude på tur. Og skulle der komme vand i har jeg et stort filter med opsamlings glas med vandudladnings ventil i bunden.
    Syntes at dette emne var oppe at vende sidste år, men kunne ikke finde tråden ellers ville jeg have linket til den.
    smiley smiley


  • Simon K
    Simon K Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 9 Svar: 10
    #5   10. sep 2020 Det bedste du kan gøre er at tømme tanken så meget som muligt og så tilsætte en flaske antikorrisionsmiddel eller hvad de nu ellers kalder det. Ved starten af næste sæson fylder du så tanken mere eller mindre helt op så det hele bliver blandet godt og langt størstedelen er frisk benzin.

  • #6   10. sep 2020 Jeg har også altid sejlet tanken tom. Læste et sted er en fuldtank var godt for at undgå kondens.

    Jeg er en 300l tank så den har lidt plads til at danne kondens.



  • #7   11. sep 2020 Ret sikke på min tank er at plastik Simon K så det du henviser til, skal jeg vel ikke bruge.

  • #8   11. sep 2020 En teoretisk tanke:
    1: Problem analyse:
    Hvorfra kommer kondens = luftens fugtighed.
    Hvordan danner det vand i tanken = luftens fugt kondensere på tankens overflader når temperaturen falder.
    Tanken ånder pga. af at temperatur udsving hvor luften trækker sig sammen og udvider sig.
    2: Teoretisk løsning:
    Lukke tanken så den ikke ånder.
    Hvordan undgår man at den suger sig sammen ved nedkøling? Jo påtrykke den med et svagt overtryk. (forudsat at tankens flade sider kan klare det.)
    3: Resultat:
    Man får kun kondens fra det luft der engang er påtrykt tanken.

    Ren teori og drømme tænkning,,,,.
    smiley smiley smiley


  • #9   11. sep 2020 Thomas:
    Eller fuld tank = ingen luft der kan kondensere ;)👌


  • #10   11. sep 2020 Der kan jo være kondensvand med fra tankstationen...

Kommentér på:
Vinteropbevaring Benzin

Annonce