{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.873 visninger | Oprettet:

Bjarne H
Bjarne H
Tilmeldt:
9. aug 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Råd ønskes - Nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Vi er et par kammerater der overvejer at investere i en båd, men vi er alle helt grønne på området.

Vi overvejer at købe en b¨åd til vandski/tube samt mulighed for at have nogle stykker (4-6) personer med på vandet. Vi har kigget på både ala campion, caravelle, regal, maxum etc. Vores budget ligger på ca. 100-130 tdkk. Hvad kan i anbefale af mærker til denne pris?

Vi regner med at en motorstørrelse på ca. 135 hk, er fint - men holder det ??

Hvad skal man være opmærksom på ved ovennævnte både, når de kæbes brugte?

Hvilke omkostninger kan man forvente, udover:
- Anskaffelse båd
- køb af bådplads
- leje af bådplads
- forsikring
- statsafgift
- benzin
- vinteropbevaring
- service

Jeg har prøvet at kigge i gamle indlæg, men der hvor der ser u dtil at kunne være nogle guldkorn kan man ikke se svarene, nogen der ved hvorfor.

http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=794

På forhånd tak

Bjarne


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Råd ønskes - Nybegynder
  • Bjarne H
    Bjarne H Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #1   9. aug 2006 P.S

    Hvad er fordelen ved at vælge indenbord- kontra udenbordsmotor??


  • #2   9. aug 2006 Husk evt. reparationer. 135 HK 4-6 personer = ikke helt nok til ordentligt vandski ved 17-19 fod. Indenbords motor er ligesom bil. Udenbords er ligesom motorcykel (min erfaring).

  • #3   9. aug 2006 Blot til info, har jeg lige sat min Campion 615 til salg. Jeg vil ha en størrere, som jeg kan ta familien med på ferie i.
    Der følger både vandski + veste + ring med,,,,,,tjek billederne de taler for sig selv,,,den er vist lidt over jeres budget men det må vi jo "lægge arm om" hvis kunne være interesseret.....Campion er efter min opfattelse i den høje ende af kvalitetsskalaen, men i kan jo spørge om andre folks menin´g herinde.......


  • #4   9. aug 2006 ups .......jeg betaler 3000 kr om året for min havneplads,,og gir 7000 kr. om året med fuld kasko og 4000 kr i selvrisiko.......den bruger ca 15-20 liter i timen ved blandet sejlads

  • Poul-Erik H
    Poul-Erik H Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   12. aug 2006 Indenbordsmotor giver nok lidt mindre støj når man sejler da motoren er isoleret fra, men er lidt dyrere at reparere på og kan give lidt mindre plads i nogle bådtyper, da motorrummet fylder i bag. Kræver så vidt jeg ved også, at der monteres et ildslukningsanlæg i motorrummet for forsikringens skyld.

    En påhængsmotor er lidt anderledes på den måde, at den ikke kræver slukningsanlæg og ikke tager plads op da motoren jo hænger bag på. Men den larmer lidt mere når man sejler

    Jeg kan godt lide en trailerbåd, frem for en båd der kræver en havneplads. Men det er vel smag og behag.. Nyder at have båden stående i garagen og vaske og pusle lidt om den og at kunne tage den med i sommerhus eller lignende.

    Benzinmæssigt koster det vel omkring 4-500,- kr for en god dag med vandski i min båd, men det afhænger jo af hvor meget den bruges i løbet af dagen.



Kommentér på:
Råd ønskes - Nybegynder

Annonce