{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.069 visninger | Oprettet:

Magnus D
Magnus D
Tilmeldt:
26. aug 2020
Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 13

Motor hakker og dør ved fuld gas med belastning {{forumTopicSubject}}

Som overskriften fortæller, så driller min motor stadigvæk efter 20 sekunder når jeg giver fuld gas med belastning... Har dog fundet ud af at når jeg pumper på bolden samtidig, så virker den perfekt!. Har skiftet alle slanger, tank og fået ultralydsrenset karburatoren..
Hvad dælen kan det være?? Det er jo som om at den ikke selv kan suge nok brændstof tænker jeg..

Video af hvordan den dør ligger på min profil hvis man vil se det


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor hakker og dør ved fuld gas med belastning
  • Magnus D
    Magnus D Tilmeldt:
    aug 2020

    Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 13
    #1   17. sep 2020 Tændrør, filtre, strålerør og dyse er også tjekket for skidt.

  • #3   17. sep 2020 JA som Jens skriver så er det sikkert benzinpumpen der er defekt men dette er nemt at undersøge hvis du tager slangerne så skal du kun kunne suge på karburator siden og kun kunne puste på den anden side og hvis du både kan suge og puste på en af siderne er der hul i membranen og så skal du bare have en ny pumpe og den er ikke særlig kostbar


  • Magnus D
    Magnus D Tilmeldt:
    aug 2020

    Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 13
    #4   17. sep 2020 Det er rent, og bold og slanger og det hele er der blevet købt helt nyt af.
    Vi har dog haft pumpen af og tjekket membran osv, og det ser helt fint ud...


  • #5   17. sep 2020 Hvis pumpen er vakuum drevet kunne det være det der er dit problem - der er mindre vakuum ved fuld gas, og efter 20 sec. er svømmerhuset tomt.

  • Magnus D
    Magnus D Tilmeldt:
    aug 2020

    Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 13
    #8   17. sep 2020 Hmm. Jeg kan prøve at skifte membraner, men det ser super fint ud derinde, og slet ikke hårde på nogen måde.. Men må prøve at skifte dem alligevel. Men kom endnu med flere ideer hvis i har nogle :-D. Tager mod dem med kyshånd!

  • #9   18. sep 2020 Ja det er en god ide at renovere bensin pumpen, og sørge for at for at forbindensen ind til krumtap huset er i orden og helt tæt.
    Det kan også stadig være karburator relateret, måske din svømmer hænger på pakningen mellem svømmerhus og karburator. Hvis den er en gammel og forspændt pakning så vil den måske stikke ind mod svømmeren. Og derved forhindre den i at åbne ordentlig. Dit svømmer nivau, altså der hvor den lukker kan måske være forkert. eller en kombi af de to ting. På nogle af de gamle Evinrude skal svømmeren ligge i nivau med karburator kanten når du vender den på hovedet. Men kender ikke din model, min 40hk er fra 1963, og er sikkert ikke magen til din. Hvilken årgang er din motor?


  • #10   18. sep 2020 Hvad med udluftningshullet i tanken, er der hul igennem, hvis ikke så kan den ikke suge.

  • Magnus D
    Magnus D Tilmeldt:
    aug 2020

    Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 13
    #11   18. sep 2020 Jeg vil prøve at kigge på alle de ting i kommer med at idéer og prøve at udelukke dem efterhånden :-).

    Motoren er en 25hk evinrude fra 80'erne


  • #12   26. sep 2020 1) Prøv at sætte et stykke klart slange ind så tæt på motoren så muligt, lav noget "op og ned"
    Der må ikke være bobler eller vand
    2) Prøv at suge direkte fra en dunk


Kommentér på:
Motor hakker og dør ved fuld gas med belastning

Annonce