{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
391 visninger | Oprettet:

Motor hakker ved over 50% {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en 25 hk 2 takst fra ca. 80’erne., som laver problemer ved mere end 50% gas. Motoren begynder at ‘hakke’ indtil man slipper gassen eller sætter farten ned. Den går fint på alle andre tidspunkter indtil den får mere end 50% gas. Der er skiftet tændrør, cdi boks, karburator og pumpe renset, kompressionstestet og det hele skulle gerne køre uden problemer. Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?
Det er måske også værd at nævne at det skete pludselig ude på vandet, hvor man tydelig kunne se at der var et undertryk i tanken, selvom luftskruen var helt åben.
Håber på jeres hjælp, da jeg har brugt meget tid på den, og er lige ved at kyle den ud eller bruge den som anker 🤣

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor hakker ved over 50%
  • #1   27. jun Jeg tror du har svaret hvis du "tydeligt kunne se der var undertryk i tanken" da det skete:

Den eneste måde der kan komme undertyk i tanken på er hvis tanken er lufttæt. Dvs din luftskrue åbenbart ikke åbner tilstrækkeligt til at udligne trykforskellen.

Check og rens luftskruen eller åbn for tanktækslet og se om det ikke hjælper

• #2   1. jul jeg har haft en 115 yamaha 2 takt V4 som også hakkede ved fuld gas
    rens af karburatoerne løste problemet dog kom fejlen tilbage efter en måneds tid så jeg rense dem igen og satte et kompi vandudskildning / Benzinfilter på så virkede den 100 % og problemet kom ikke tilbage

• #3   3. jul Jeg tror den drukner sig selv prøv at tage dine svømmere ud og lad dem flyde i et glas med benzin .Ældre svømmere suger benzin til sig og bliver tungere så benzinstanden bliver for høj og den eneste måde den overskydende benzin forsvinder er enten flyder karburatoren over eller motoren skal æde det

Kommentér på:
Motor hakker ved over 50%

Annonce