{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Karburator Synkronisering {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Jeg her ultralyds renset mine karburatore på mercuryen
Det er en 40 hk 4 takt på 3 cylindere fra 2000

Jeg har så købt 3 vacum ure for at få justeret tomgangen på de 3 cylindere

Mit problem er at jeg kan ikke få den langt nok ned i tomgang når den er varm.
Når den er kold er der intet problem.
Men hvis jeg starter den og la den stå i tomgang så stiger den stille og roligt når den begynder at blive varm.

Hvad kan problemet være?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Karburator Synkronisering
  • #2   15. okt 2020 Hej Rasmus
    Ja det rigtigt men det sker også når den bare står i tomgang fra kold til varm


  • #4   15. okt 2020 Rasmus, ja det giver lidt mening, men burde den så ikke have problemer ved fuld gas også.

    Når den nu står i tomgang fra kold kan der godt gå 4-5 min før den begynder at stige.
    Tror du stadig det kan være den membran pumpe?

    Vi skal ud imorgen så må vi Lige prøve det af


  • #6   15. okt 2020 Ja vi prøver det af imorgen.
    Før vi rensede karburatoren var alle dyser nærmest lukket helt til så der har den jo ikke lukket så meget igennem så det har den nok godt kunne følge med.


  • #8   16. okt 2020 tag karburatorerne af og se om gasspjældet er centreret på alle karburatorer (lukker helt tæt) med spjæld stopskruerne skruet helt ud, det plejer at være årsagen til at man ikke kan få tomgangen ned. Man skal se op mod noget lys , for at se om de lukker helt ! De skal selvfølgelig lukke helt , samtidig alle karburatorer !

  • #9   16. okt 2020 Det fungerede nogenlunde idag vi fandt ud af at pumpe bolden er lidt utæt og det hjælper at pumpe på den når den gør det.
    Så nu prøver vi lige at skifte den først.


  • #10   17. okt 2020 hey har samme motor år osv,har samme problem,så følger lige med,

Kommentér på:
Karburator Synkronisering

Annonce