{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
192 visninger | Oprettet:

Karburator Synkronisering {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Jeg her ultralyds renset mine karburatore på mercuryen
Det er en 40 hk 4 takt på 3 cylindere fra 2000

Jeg har så købt 3 vacum ure for at få justeret tomgangen på de 3 cylindere

Mit problem er at jeg kan ikke få den langt nok ned i tomgang når den er varm.
Når den er kold er der intet problem.
Men hvis jeg starter den og la den stå i tomgang så stiger den stille og roligt når den begynder at blive varm.

Hvad kan problemet være?

Kommentarer på:  Karburator Synkronisering
  • #1   15. okt Hej Patrik.
    En af mulighederne kunne være at niveauet i karburatoren falder en lille smugle hvorved at blandingen bliver lidt mere mager, som så bevirker at omdrejningerne stiger. Årsagen til dette kunne være at membranen i pumpen er ved at være lidt stiv, den er tros alt 20 år gammel. Hvis du lige har sejlet med lidt fart på og så går i tomgang er den så også høj i tomgang, eller stiger den støt i tomgangen.
    Hilsen Rasmus.

• #2   15. okt Hej Rasmus
    Ja det rigtigt men det sker også når den bare står i tomgang fra kold til varm

• #3   15. okt Det jeg tænker er at når du starter første gang, har du jo fyldt karburatoren med håndpumpe, hvorved den går som ønsket. Når den så står i tomgang er membranen lige præcis så stiv at den ikke helt kan følge med hvorved niveuet falder og tomgangen stiger, når så tomgangen stiger opnår den en form for lige vægt i systemet. Så jeg tænkte at hvis den følger samme mønster i varm tilstand efter man har sejlet med lidt fart. Så var det jo en af de ting man kunne kikke på, alså at skifte membranen. Du kunne jo prøve at pumpe efter på bolden mens den står i tomgang, hvis den falder i tomgang så tyder det jo på at den ikke får nok benzin.

• #4   15. okt Rasmus, ja det giver lidt mening, men burde den så ikke have problemer ved fuld gas også.

Når den nu står i tomgang fra kold kan der godt gå 4-5 min før den begynder at stige.
    Tror du stadig det kan være den membran pumpe?

Vi skal ud imorgen så må vi Lige prøve det af

• #5   15. okt Ja for når den får nogle omdrejninger er der mere gang i tempoet og trykket som driver pumpen, det er jo ikke fordi pumpen fejler andet at den er ved at blive lidt stiv, og så kræver den bare lidt mere for at gøre det samme. Men hvis den ikke følger samme mønster i varm tilstand efter sejlads, eller hvis den ikke falder når du pumper efter på bolden ja så tænker jeg det er noget andet jeg ikke lige har svaret på på stående fod.

• #6   15. okt Ja vi prøver det af imorgen.
    Før vi rensede karburatoren var alle dyser nærmest lukket helt til så der har den jo ikke lukket så meget igennem så det har den nok godt kunne følge med.

• #7   15. okt Hov forresten det er jo en 4T jeg sad lige og tænkte 2T, men alligevel prøv at pumpe efter. For hvis det ændre omdrejningerne så er der stadig stor sandsynlighed for at det er pumpen.

• JG
    JG Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 2 Svar: 1
    #8   16. okt tag karburatorerne af og se om gasspjældet er centreret på alle karburatorer (lukker helt tæt) med spjæld stopskruerne skruet helt ud, det plejer at være årsagen til at man ikke kan få tomgangen ned. Man skal se op mod noget lys , for at se om de lukker helt ! De skal selvfølgelig lukke helt , samtidig alle karburatorer !

• #9   16. okt Det fungerede nogenlunde idag vi fandt ud af at pumpe bolden er lidt utæt og det hjælper at pumpe på den når den gør det.
    Så nu prøver vi lige at skifte den først.

• #10   17. okt hey har samme motor år osv,har samme problem,så følger lige med,

Kommentér på:
Karburator Synkronisering

x