{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Peter B
Peter B
Tilmeldt:
12. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

El spil {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg søger gode råd, jeg har en Crownline 180 BR, tørvægt 1000 kg så den vejer vel 1200 kg, med fyldt tank og diverse.
Jeg har skrevet med en leverandør af elspil til både han siger et 1700 lbs spil er nok (1700 lbs=771 kg).
Der giver jo ingen mening
Kan nogen forklare mig hvordan det hænger sammen, en kammerat har et spritnyt Warrior C2000A liggende som jeg kan få, er det så nok eller er ham jeg har skrevet med helt forkert på den.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  El spil
  • #1   13. apr 2015 Det giver mening på den måde at det de er opgivet til er at levere et træk på x antal kilo,så det siger rent faktisk ikke det mindste om hvad båden det skal trække må veje...Det afhænger helt af hvad stigning den skal trække båden op af!

  • #2   13. apr 2015 Jeg har et spil der kan trække væsentligt mere end min båd vejer, men syntes det virker som om det er på over arbejde..
    Derfor har jeg planer om at sætte en kasteblok ind, således den kun skal trække det halve... Det kommer så til at tage dobbelt så lang tid at få båden op, men tid har jeg massere af.. smiley


  • #3   13. apr 2015 Bemærk at vægten angivet på spil er på fladt grund . Som Jens N skriver er det noget andet når den trækker skrå , samt når den skal bestige en trailer. Vægten angivet på din elektronik spil skal være mindst 2 - men helst 3 gang vægten på den båd + udstyr,brændstof osv. Hvis du siger at din båd vejer 1200kg skal du ikke invester i en spil mindre end 2400kg ....helst mere.

  • #4   13. apr 2015 Er 100% enig med Kenneth. Jeg har gennem tiden haft adskillige (for små) spil, hvor spillets trækkraft passede med bådens vægt. RIGTIG mange penge og en masse tid spildt på at reparere, udskifte og være i tvivl om båden nu nåede HELT op inden spillet stod af denne gang.
    Nu har jeg kun spil med trækkraft omkring 2-3 gange bådens vægt. Det giver ro i maven at VIDE spillet ikke brænder af/går i stå mens båden er på vej op, og så er det faktisk langt billigere end konstante udskiftninger af (billige og) for små spil.


  • Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   14. apr 2015 Tak for jeres input, det irriterer mig dog en del at en forhandler at bådtrailer siger jeg sagtens kan klare mig med et 1700 lbs, har lyttet til jer og bestilt et der er dobbetlt så stort som bådens vægt.

  • #6   14. apr 2015 læg wireren dobbelt i gennem en talje så kan den trække det dobbelte og kan holde til det jeg har lavet på min båd og det virker strålende


  • #7   15. apr 2015 Peter B.:Det er vist en irritation de fleste kan nikke genkendende til.
    Forhandleren har sikkert solgt "millionvis" hvor det er gået godt (Eller fik han blot ikke tilbagemeldingen??) og det er jo heller ikke ham, som står på rampen med båden delvist trukket op, og et rygende spil. Tro mig DET er en lortesituation (undskyld mit sprog).
    Tillykke med dit nye spil. Nyd roen i maven hver gang båden er trukket HELE vejen op, uden knas. smiley

    Hasse N: Ja du har ret. det er også en løsning, som dog dels tager dobbelt så langt tid, dels kræver at der er plads til den ekstra talje (det var der ikke på min smiley )


    profilbillede
Kommentér på:
El spil

Annonce