Anderson stik/tæring {{forumTopicSubject}}
Er lige kommetr hjem efter en dejlig tur på sundet, efter et 1/2 år på land pga. sygdom.
Da vi skulle have båden på , vil spillet ikke køre, ingen problemer da vi satte den i.
Ledningen til vores Anderson stik var tæret over, KUN plus ledningen, stel ledning fejler intet, det var ledningen fra batteriet, det er så 2 gang vi oplever det, og skal siges at batteriet står i vores skur på en vedligeholdelses lader ( C-Tek M25 ) og bliver taget med hver gang vi smutter ud, og så der er ikke vand/fugt hvor batteriet står.
Selve stikket er loddet OG krympet med et slag krympe værktøj, først er det loddet, derefter er det slået/krympet sammen så ledningen sidder uhjælpeligt fast og ikke kan rykkes en milliliter, samlingen er derefter forseglet med krympeflex ... det er 100% vandtæt, og de eneste gange der kommer vand på stikket er når det regner når båden bliver taget op ( og det kan IKKE være de par dråber der gør det )
Efter denne stil kommer spørgsmålet : HVAD FANDEN SKER DER SIDEN DET TÆRE OP ? ? ?
HJÆLP.... er det en form for galvanisk tæring ? håber virkelig der er en el nørd der kan hjælpe... at det sker EN gang kan være et tilfælde, måske dårligt lavet .. trods alt ... MEN TO GANGE TÆRET OVER... det betyder HÆRVÆRK
På forhånd tak for jeres tid og gode svar.... spydigheder frabedes
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 88 Både: 4 Emner: 75 Svar: 1.202
jan 2007
trode at flus blev "brændt" af når tin blev varmt og flød, men kan da godt se/forstå hvis der er rester inde midt i kablet, og det er jo syre ... sååååååå .... godt tænkt Rasmus
jun 2008
Følgere: 49 Både: 1 Emner: 17 Svar: 4.417
jun 2008
Det er vigtigt at lednings kvadrat, passer til stikket, når det skal presses,
jan 2007
Det er kobber trådende der simpelt hen "tære" væk selv om der er HELT lukket ind til dem, både med tin og krympe flex med lim.... så hopper på den Rasmus har en mistanke til, simpelt hen flus der tære det op, det er jo en ret kraftig syre der får tin til at bide sig fast.
Nu har jeg bestilt en håndfuld nye stik ( så har jeg til hvis det sker igen 10 gange
Prøver første gang bare at sno leder sammen og så "klemme" stikket på...
Men det der undre mig er at det KUN er plus kablet der tærer væk
jun 2008
Hvis du kun klemmer den på, så prøv at give samlingen lidt rustbeskyttelse, Prolan ville være et godt valg, det rustbeskytter og holder fugten væk.
Måske du skal undlade krympeflexen, jeg har de stik som jeg satte billedet ind af, på en redskabsbære, for at kunne montere et bjærgningsspil, der har aldrig været problemer.
(der er altid strøm på stikket der sidder på maskinen)
jan 2007
jun 2008
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 1 Svar: 211
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 3 Svar: 37
jan 2007
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 1 Svar: 211
Har selv en c-tek lader som jeg kan tage med på arbejde og måle på med et oscilloscope for at se hvad den laver i tomgang når batteriet er fuld ladt op...
jan 2007
De er tykke ( jep ... kan ikke huske kvadrat på det, men det bruges også som startkabler til 24V lastvogne ) og så det er ikke ligefrem maritime forhold det befinder sig i, den lader jeg har er også med vedligeholds ladning, og optimerings program der tjekker hver gang det sættes til....
Anderson stik/tæring