{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Bjørn O
Bjørn O
Tilmeldt:
12. okt 2020
Følger: 10 Emner: 2 Svar: 4

Gelcoat eller epoxy? {{forumTopicSubject}}

Halløj
Foråret står for døren og jeg tror ikke jeg er den eneste som begynder at blive rastløs?

Jeg har i den forbindelse et spørgsmål som der sikkert findes 100 svar på, men som jeg tænker at det her man finder den bedste personlige erfaring!

Jeg har en Mayland 16 som egentlig er rigtig fin, men desværre er der begyndt at komme disse 'spidercracks' i gelcoaten, hvor der er små revner og små afskalninger (ikke noget hvor jeg kan kigge helt ned til fiberen).

Hvordan fikser man det bedst? Mange siger at der skal påføres ny gelcoat i revnerne som man har slebet brede først. Men problemet med gelcoat er at de foreskriver at arbejdstemperaturen skal være 20 grader. Og i dette land er vi jo nærmest i juli før dette sker!

Andre siger at der skal påføres epoxy. Men så er det slut med at give topcoat da det ikke binder på epoxy?

Andre siger at epoxy og epoxymaling er det bedste til små både?

Hvad er erfaringerne, jeg kan ikke være den eneste med problemet?

Mvh
En forvirret bådentusiast


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gelcoat eller epoxy?
  • Bjørn O
    Bjørn O Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 10 Emner: 2 Svar: 4
    #3   24. mar 2021 Tak for svar jens.

    Men kræver gelcoatspartlen ikke en form for overfladebehandling (noget topcoat af en art) og er vi ikke tilbage ved problemet med 20+ grader for at skidtet vil hærde? smiley


  • Bjørn O
    Bjørn O Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 10 Emner: 2 Svar: 4
    #4   24. mar 2021 Hej Rasmus

    Tak for svar. Ville du bare bruge en gelcoatspartel til rep?

    Mvh
    Bjørn


  • #8   24. mar 2021 gelcoat skal kun poleres bagefter ikke males... slib en lille fordybning og i med noget gelcoat i passende farve. er det over hele båden, havde jeg nok været doven og matslebet den og givet den pumaling istedet

Kommentér på:
Gelcoat eller epoxy?

Annonce