{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Nicklas H
Nicklas H
Tilmeldt:
20. sep 2020
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4

Powertrim problem. Alpha one Mercruser {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har et problem med mit powertrim
På min Mercruser 140. Fra 1981.

Den køre meget langsomt op. Og kan ikke køre ned.
Trim motoren køre umildbart fint. Når man trykke op og ned på gas/geararm.

Tilt sencor og tilt limit på drev virker ikke da ledninger er kokset over. Kan det er have noget at sige.

Nogen der er kender den fejl.
Ved i hvad olie der skal bruges. Der står Sae 5w30 på den. Men er rigtig hydraulik olie ikke bedre end motorolie.



Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Powertrim problem. Alpha one Mercruser
  • Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4
    #3   7. apr 2021 Tak for gode svar.

    Har lige skiftet olien i trimmet. Det gamle var helt grå. Så kunne godt tyde på noget vand. Men ved ikke hvor det sidst er skiftet.
    Olieskift havde ingen effekt.

    Kan høre på motoren at den både kan køre op og ned. 2 forskellige lyde.
    Hvis jeg skubber på drevet kan jeg få den til at køre ned men kun ved at ligge vægt på.

    Ang de trim sencor/limit.
    Ved i om man skal have noget special værktøj til at pille drev af. Så kan kunne jeg nemlig få trukket nye kabler på alpa one. Gen 1 eller den der var før.


  • Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4
    #6   7. apr 2021 Okay. Tak Mente også nyt sæt. Har købet er nyt sæt.
    Men har ikke fået det monteret. Fordi det virker besværligt at man skal have drev af for at kunne komme til at trække det i gennem.

    Har set en del guides på YouTube. Hvor de fisker den i gennem uden. Men meget svært.

    Så det ender nok med at piller den af. Og får det gjort.
    Er der noget man skifter. Noget pakninger eller noget. Når man afligevel har drev af. Og få fat i sådan en Hinge pin tool.


  • Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4
    #8   7. apr 2021 Ja må nok bare få det gjort.
    Mange tak for input


  • #9   8. apr 2021 Jeg hælder mest til en træt trimpumpe, fordi ventilerne i den nuværende ikke åbner nok, når drevet skal sænkes.
    Man kan købe en løs motor til trimpumpen, som koster i omegnen af 1000,- kr. / ny pumpestation koster...alt for meget.... smiley

    Trimsensorer bør skiftes, og det er rigtigt, du skal have tramsomklokken og bælgene afmonteret i den forbindelse.

    Trimrelæerne er en kendt fejl på Mercruiser systemerne. Nye relæer koster 149,- kr. pr. stk., og dem ville jeg nok også skifte sammen med trimpumpen, trimkontakterne osv.

    nytdrev.dk kan hjælpe dig videre med reserevdele, fokuseret viden om reservedele og står klar til at holde din båd flydende i økonomisk forstand.... smiley

    Bælgsæt ( incl. transomleje, pakdåse, hinge pin tool, pakning, køelvandsslange, fedt, møtrikker, skiver osv. ) koster 1766,- kr.

    Trimsensorer koster 848,- kr.

    Der ydes 3 års garanti på alle mekaniske reservedele ( Mercruiser giver 6 mdr. ).

    Er på lager i Hornbæk.


  • #10   8. apr 2021 Prøv at afmontere et af cylindrene, fra drevet, uden at skrue slangen af. (fare for at gevindet i aluminium rives) Hjælper det ikke, byttes om, og du afmonterer den anden. Det kan være pakningen inden i et af cylindrene der er slidt, og hele pakningen ell. dele af den, går i klemme.

  • Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 4
    #11   8. apr 2021 Okay vil prøve det med cylinderne først.
    Tak skal i have smiley


Kommentér på:
Powertrim problem. Alpha one Mercruser

Annonce