{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.935 visninger | Oprettet:

steven J
steven J
Tilmeldt:
30. jul 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30

Båd går ud når den skal i gear.. {{forumTopicSubject}}

Hej bådfolk.

Jeg har dette problem med min bayliner med en mercruiser 5.7 alpha one gen 2 at den går ud når man skal i gear.. Både frem og bak..
Hvad kan dette være..?
Jeg har Idag skiftet gear/gas boks og har samtidig skiftet begge kabler der går ned til motoren fra boksen..

Hjælp modtages med kyshånd..
Mvh steven


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Båd går ud når den skal i gear..
  • #1   14. maj 2015 Hej Steven.

    Jeg tror din motor ikke får brændstof nok og derfor går i stå når den belastes i gear men sikkert kører fint i frigear.

    Ville starte med at udskifte brændstoffilteret. Hvis det ikke hjælper så ville jeg afmontere karburatoren og få dyserne renset. Hvis det skal være rigtig "lækkert" så få den ultralyds renset så er du sikker på alt skidt og snavs bliver fjerne.
    Når karburatoren er renset så køb dig et renoveringskit hertil med nye pakninger, svømmer osv.

    Det ville jeg starte med smiley

    God fornøjelse.


  • steven J
    steven J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
    #2   14. maj 2015 Hej Henrik. Mange tak for svar..
    Jeg har lige fået service på motoren så derfor er filteret skiftet i hvertfald..
    Kan det ikke være gearkabel der ikke er justeret ordentligt så switchen afbryder tændingen og motoren derfor går ud.?


  • #3   14. maj 2015 Er sikker på at det ikke er et benzin problem...prøv at sende en besked til ham her det har han styr på. http://www.baadgalleri.dk/bruger/14633-rolf_t
    det har noget at gøre med at du har skiftet kabler.


  • #4   14. maj 2015 Det kan sagtens være "gearswitchen" som driller meen går den ud lige netop efter den sættes i gear eller skal der en smule gas til før den går ud.
    Ville i så fald få kontrolleret omstillingen af din switch. Den switch synes jeg kan drille i en uendelighed.


  • steven J
    steven J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
    #5   14. maj 2015 Den går ud når prøver at sætte den i gear.. Kommer slet ikke hen til at skulle begynde at give gas..
    Båden står på land så der er ingen modstand..


  • steven J
    steven J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
    #6   14. maj 2015 Kan jeg evt prøve at justere på gear kablet ved at dreje 1 omgang eller 2 den ene eller anden vej.? Eller er der noget der kan tage skade hvis den bliver indstillet helt forkert.?

  • #7   15. maj 2015 Hej Steven,
    kig på switchen mens en kammerat skifter gear, hvis den (når du er på land) aktiveres overhovedet - så går dit kabel mellem motor og gearkasse for stramt og skal skiftes, lad være med at spilde tiden med at forsøge at smøre eller reparere, det fungerer aldrig.
    Der er også en lille mulighed for at det er selve gearkassen eller en af trækstængerne der har fået en skade, men det er altså næsten altid kablet.


  • #8   15. maj 2015 Enig med Søren H;
    Gearkablet bør justeres, når båden ligger i vandet, så der er tryk på propellen.
    Det lyder som et defekt gearkabel.
    Nyt gearkabel, top til gearkabel og torx til transomklokken, så kan du skifte det hele.
    www.nytdrev.dk har det på lager til omgående levering - sendes i dag og leveres i morgen til dig....:)


  • steven J
    steven J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
    #9   15. maj 2015 Så skal hele drevet af for at skifte kablet.? Eller.?

  • #10   15. maj 2015 Jeps...:)

  • #11   15. maj 2015 det var møske en ide at finde fejlen, før kablerne skiftes. søg på youtube under Alpha one shift cable ajustment. og du kan se hvordan man måler spillerummet i kablerne, justering af kabler osv. og kig på den kontakt mens du sætter i gear, om den aktiverer.

  • steven J
    steven J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
    #12   15. maj 2015 Har Idag prøvet at slå switchen fra.. Motoren dør stadig når den sættes i gear.. smiley

  • #13   16. maj 2015 jeg vil foreslå at tage drevet af for at finde ud af om det er modstand i devet der gør at motoren dør..

Kommentér på:
Båd går ud når den skal i gear..

Annonce