{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.753 visninger | Oprettet:

Biltemas primer og maling fortyndning {{forumTopicSubject}}

Hej,

Står og skal male både med biltemas epoxyprimer og deres 2-komponent polyurethan maling. Vll godt sprøjte male den, men syns ikke jeg kan se nogle steder om hvormeget man må fortynde det? Er der nogle der har erfaring med dette og kan fortælle hvormeget jeg skal fortynde det op?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Biltemas primer og maling fortyndning
  • #2   18. maj 2015 Jeg har malet med biltemas grunder, maling og lak.. Sprøjtemalet det hele.. Mht. fortynding er det dog lidt svært at sige, da det jo efter min erfaring skifter lidt. Helt grundlæggende skal det være så tyndt så det kan sprøjtes igennem pistolen (Det brugte jeg flere gange som test)..
    Derfra kan man så lave nogle testsprøjt på noget afdækningsplastik, hvor man ser hvordan den lægger sig mm. og ud fra dette vurderede jeg så hver gang om der skulle mere eller mindre i. Jeg vil lige skynde mig at sige at jeg ikke har nogen form for uddannelse som maler, så min måde er sikkert slet ikke den rigtige, men kan sige at jeg blev rigtig fin tilfreds med resultatet smiley

(Vedhæftet viser nok alligevel ikke helt flakes mm)

profilbillede
  • #3   18. maj 2015 Ok, må prøve mig lidt frem så. Tak simon for billede, det ser fint ud det du har malet. Var det med en el sprøjter du malet?

• #4   18. maj 2015 Jeg havde desværre ikke en kompressor der var stor eller god nok, så jeg malede med en Wagner 560 maritim smiley (el sprøjte)

- tror jeg malede 26 gange med den ca... Man bliver lidt træt af at rense pistolen hver gang! smiley

• #5   18. maj 2015 Ok også en Wagner jeg vil forsøge med smiley

Hvormange lag gav du den?

• #6   18. maj 2015 Puha, mener det var 4-5 lag primer, 3 lag hvid på bunden, 3 lag rød på siden, 2 lag flakes på siden, 5 lag lak over det hele, og på toppen var det så 3 lag hvid og 5 lag lak... Det indvendige blev malet med pensel for tykkere slidlag.

• flemming p
    flemming p Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Både: 1 Svar: 15
    #7   19. maj 2015 hvorfor ikke rulle det på ? det bliver lige så godt/bedre hvis du bruger det rigtige grej desuden sviner det ikke og du spare det mester afdækning

• #8   19. maj 2015 Hej Flemming, jeg læste en del på nettet, og der stod at resultatet med sprøjte blev bedre end med pensel, selvom det kunne blive rigtig godt med pude mm.

- I mit tilfælde tror jeg også det ville blive noget hø med flakes smiley

• #9   19. maj 2015 Jeg maler nu også altid med pistol/overkop model.
    Det bliver lige godt vær gang.
    Malerrulle er som godt nok, men i min verden lidt gl dags at blive ved med at køre i samme spor smiley

Malede en Fletcher bravo 19.9 sidste sommer.
    Den blev sku lækker da den stod færdig.
    Det bruger man ikke lige rulle til smiley

• #10   20. maj 2015 Malet bundet med rulle, og blev ikke helt tilfreds, det var en skum rulle fre west system jeg brugte. Og min båd har mange riller på kanterne så tænkte det var nemmere at sprøjte. Det er da også blevet meget godt syns jeg efter primer, nu skal den ha maling i dag.

profilbillede
  • #11   20. maj 2015

profilbillede
Kommentér på:
Biltemas primer og maling fortyndning

Annonce