{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

hjælp til transducer på båd med påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en båd med påhængsmotor og har købt en ny Lowrance hook REVEAL 9 TRIPELSHOT og skal til at monter transducer bag på båden
men
Hvad sker der hvis transducer ikke flugter med bunden af båden men er 5 mm under bunden af båden har det noget af sige på forhånd tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hjælp til transducer på båd med påhængsmotor
  • #1   23. apr 2021 Den kan risikere at fange lidt mere ålegræs og evt sprøjte med vand, så din påhængsmotor bliver oversprøjtet med saltvand på ene side af motoren. Men prøv at se om det er problem inden du gør mere, ud og sejl en tur og vurder, det kan være svært at placere en transducer rigtigt første gang..

  • #2   23. apr 2021 Husk at tætne skrue hullerne med fugemasse fx tec7 eller sikaflex.

  • #3   23. apr 2021 Det er lidt kompromisernes valg, den skal have kontakt med vandet men ikke skabe for meget modstand.

    profilbillede
  • #4   24. apr 2021 Det er en af de ting man kan få meget tid til at gå på med at justerer, se evt på you tube ! der er masser af råd og vejledning ang netop dette ! !
    Et lille fif..... sæt en stor plade der flugter bunden 100% , så kan du flytte den som det behager dig og indtil den sidder lige i skabet UDEN at skulle bore i selve båden for at flytte/justerer transducer, plus hvis du får flere, ja så er det heller ikke et problem hvis pladen du sætter på er lang/bred nok, pladen kan du sætte fast med 7tec ( og evt 2 skruer en i hver side, for at være HELT sikker på at den sidder fast nok, det har vi gjort ) pladen skal være så tyk at de skruer du bruger selvfølgelig ikke går igennem og ind i skroget....


  • #5   25. apr 2021 Jeg har monteret min på anode-skruerne så slap jeg for at lave huller i båden, det kan jeg godt anbefale.

Kommentér på:
hjælp til transducer på båd med påhængsmotor

Annonce