{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

optimax 115 fra 06 vil ikke tage gas og lyder forkert. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

søsatte min båd idag, men motoren fungere ikke optimalt.
starter motoren og alt lyder normalt og ingen fejl på smartCraft indstrumenterne, hvorefter jeg sejler med ca 2,5 knob ud mod indsejlingen, hvor der lige pludselig kommer alarm på smartCraft uret om 'over heat' og konstatere at motor temperaturen er omkring 70 grader (normalt ca 56-57 grader) hvor efter den viser 'lost engien' på displayet, og i det samme falder motoren i omdrejninger, lyder lidt anderledes end den plejer hvorefter den går ud! sætter tænding på igen og konstatere igen at der ingen fejl er at spore i følge indstrumenterne. starter motoren igen og sejler ind igen. motoren lyder ikke helt som den skal, og temperaturen stiger til 67-68 grader hvorefter den falder rimelig hurtigt til omkring 57 grader, men morten lyder forkert i tomgang og kan overhovedet ikke tage gas med håndtaget i bund, med propellen slået til. kan sagtens starte og sejle men ikke tage gas.
min tanke er at det er et tændrør der er færdig så den kun sejler på 2 cylindre, men kan den egentlig godt starte på kun 2 cylindere eller skal problemet spores et andet sted? nogen der har prøvet noget lignende ?

mvh Esben


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  optimax 115 fra 06 vil ikke tage gas og lyder forkert.
Kommentér på:
optimax 115 fra 06 vil ikke tage gas og lyder forkert.

Annonce