{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Mads M
Mads M
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2

Reparation af glasfiberjolle {{forumTopicSubject}}

Kære forum
Jeg er helt nybegynder i alt, hvad der handler om både, men ikke som “gør det selv’er”. Jeg har brug for nogle råd.
Jeg har lige fået en gammel jolle. Den er noget skrammet og hullet i særligt kølen.
Jeg forestiller mig, at den kan fikses med glasfiber - og måske noget fugeskum til at opbygge og holde formen??.
Derudover vil jeg gerne vide, hvad jeg kan male den med?
Jeg har vedlagt nogle billeder og håber meget på jeres kvalificerede råd.
Pft
Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reparation af glasfiberjolle
  • Mads M
    Mads M Tilmeldt:
    maj 2021

#1   16. maj 2021 Der kom åbentbart kun et billede med. Her er et mere.

profilbillede
  • #2   16. maj 2021 Den ser mig noget kølsprængt ud, smiley Gammelt maritimt udtryk for når stævn og agter synker under niveau med midt køl.
    Nå men først ville jeg slibe alt det dårlige glasfiber af, sådan at der er en skrå flade på ca 6-8,,,,cm afhængig af fiber tykkelsen. Og hvis du kan komme til hulrummet fra bagsiden, ville jeg klippe et stykke pap som jeg beklæder med alufolie. Får dette stykke trykket op mod bagsiden, Og udvendig fra ligger et lag fiber (helst pulver bundet hvis den skal ligge i vandet over længere tid). Lader dette hærde op, (husk temperatur er vigtigt) og derefter en hurtig slibning til at tage stikkere, for derefter at ligge flere lag. 1 lag fiber 450gram/m2 giver en lille milimeter i tykkelse så du skal nok have en 4-5 lag i alt. Så ville jeg slibe det glat, og slutte af med nogle lag gelcoate efterfulgt af topcoate, som er gelcoate tilsat paraffinolie.
    Hvis det er et lukket hulrum og du er sikker på at det bliver tæt efter denne rep, kuunne du godt bruge skum (jeg ville bruge brøndskum) for så at slibe det i facon, og bygge op derpå. Du kan finde en masse eksempler på youtube.

• Mads M
    Mads M Tilmeldt:
    maj 2021

#3   16. maj 2021 Bevares, det er sikkert ingen fantastisk jolle, men jeg fik den og skal finde ud af, om det overhovedet er noget for mig smiley

Tak for rådene omkring brugen af glasfiberen. Min tanke med skummet, er at bruge den til på en måde at genopbygge kølens facon, når jeg har slebet den ned. Derefter skære og slibe skummet i form og lukke den med glasfiber.

Jollen skal ikke ligge i vandet, men tages op på en trailer, når den ikke er i brug.

Fede råd. Tak smiley

Kommentér på:
Reparation af glasfiberjolle

Annonce