{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Vand fra motorben {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige købt denne motor.
Det er en Mercury 60 hk 2-takter fra 1998.

Kølestrålen er ikke så kraftig, vi har skiftet impeller og pakninger, men der er stadig ikke for meget tryk på kølestrålen.
Når jeg tænder motoren går der 10-15 sekunder, og så kommer der vand ud af hullet som jeg har markeret.
Skal der ikke sidde noget i det hul, som evt. går ned på den studs jeg også har markeret.

Håber på hjælp! Vi skal jo ud at sejle.

Mvh.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vand fra motorben
  • #2   2. jun 2021 Okay. Syntes bare ikke vi har haft problemer med en svag kølestråle på mine fars motor, det er godt nok en 4-takter.

    Men der er næsten ikke andet for end bare at prøve og sætte den i vandet.


  • #4   3. jun 2021 Okay. Jeg må lige prøve det igen i dag.
    Tak for hjælpen


  • #6   3. jun 2021 Jep. Jeg har egentlig en balje, men den går kun lige op over indsugningen.
    Tidligere ejer sagde at der er en fin stråle når den er i vandet, så der er ikke andet for at prøve at køre mod østkysten i weekendenB)


  • #7   3. jun 2021 Hej Jeppe.

    Disclaimer: Det er mig der har solgt dig motoren.

    Tror også du skal kigge på hvor kraftig en stråle disse ældre amerikanske 2 taktere laver versus moderne japanere. Nu har du jo skiftet impeller, det er jo den der bestemmer hvor meget vand der kan kommer i strålen. Som en ande skrev, så kan der også være blokeringer/aflejringer i selve slangen.

    Du skal også huske på at strålen kun en indikator om impelleren virker eller ej. Selve kølevandet kommer ud i propel og andre huller i benet. Så selv hvis der var problemer med kølingen af motoren ville man ikke nødvendigvis kunne se det på strålen. Hvis man er bekymret for om der er kølig eller ej, kan thermostaten afmonteres og man kan se om der kommer vand øverst i topstykket.

    Min Yamaha 4takter har en meget kraftig stråle, den "spuler" vand ud via en dysse. Den kan faktisk sprøjte 4-5 meter vandret. Det tror jeg aldrig du kan få en amerikansk 2 takter fra 90erne til, designet og dimensionerne er simpelthen anderledes. Tror kun du kan forvente en god stabil stråle, ala en "tisse tår" smiley

    Jeg søgte lige på youtube efter videoer af andre Mercury 60 2taktere, dem jeg fandt har ganske "afslappede" stråler smiley

    Håber du får nogle gode dage på vandet, weekenden ser lovende ud.

    mvh

    Jan O


  • #8   3. jun 2021 Hey. Okay, vidste ikke at en 2-takter ikke nødvendigvis giver så kraftig en kølestrålen som en 4-takter

    Jeg har lige lagt en video op af motoren:D


  • #10   3. jun 2021 Okay, syntes aldrig jeg har oplevet problemer med øreklapper..
    Min balje er desværre ikke stor nok til at gå over kovationspladen.


  • #11   4. jun 2021 Jeg har boret et hul i en 6mm bolt og sat den i slangen så virker den som "dyse", der sidder så et spændebånd og holder bolten for en sikkerhedsskyld, det giver en super flot hård stråle

  • #12   8. jun 2021 min 100hk fra 1990 giver også kun svag stråle med øreklapper og jeg skal endda suge i studsen for at få sladderstråle. men der er fin kraftig stråle når den er i vandet

Kommentér på:
Vand fra motorben

Annonce