{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Den er vist gal med brændstoftilførsel? {{forumTopicSubject}}

Hej Forum
Har en Mercury 25 hk 4 takt big foot der har drillet.
Har skiftet tændrør og brændstoffilter.
Motoren starter fint, men svinger lidt i omdrejninger og går til sidst ud. Kan få gang i den igen et par gange, får derefter ikke rigtig vil starte. Opdagede at boldpumpen ikke kan pumpes ordentligt op, og ku se at der suges luft ind i brændstoffilter. Tænker at der skal et nyt sæt med brændstofslange og boldpumpe til.

Lyder det ikke sandsynligt?
Er T Hansens sæt gode,149 kr? Eller skal man købe noget dyrere 5-600 kr. Tænker mht. sikkerhed. Hvilke vil I anbefale?
Håber meget på lidt hjælp - der er mange ting man skal lære med det her motorhalløj.

Mange tak.
Vh Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Oliering af terasse brædder 250 kr.
  • Skift af badeværelse håndvask inkl armatur og rør, skift af toilet og bruse amatur 8.000 kr.
  • Ophæng af 4 lamper 2.000 kr.
  • Græsslåning ved sommerhus 500 kr.
  • Rengøring af sommerhus 650 kr.
  • Reparation af plæneklipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den er vist gal med brændstoftilførsel?
  • #2   29. jun 2021 Hej Rasmus K
    Mange tak for dit svar. Jeg tænker at jeg skal prøve at skifte benzinslange og bold. Ku' ellers også godt tænke mig at høre om nogen har erfaring med hvilke slangesæt der går for at være af god kvalitet?. Har også tænkt på om det kan være en karburator ultralydsrensning der skal tid. Men det er vist en større omgang, så må hellere prøve det andet først.
    Vh Rasmus

• #3   14. jul 2021 Hej Forum
    Har nu bøvlet med 2002 Mercury 25 hk 4 takt bigfoot motor gennem længere tid. Har foruden skift af tændrør, brændstofslange ink. bold, rense tank og ny benzin også haft benzinpumpe afmonteret - renset og tætnet med flydende pakning og desuden fået karburator renset ved fagmand. Fagmand har efterfølgende sat karburator i og motoren stod og kørte i 15 min. Lød helt som den skulle med konstante omdrejninger. Var på fjorden og efter 2-300 meter begynder omdrejninger at variere og til sidst kan motoren ikke tage gas og dør ud. Tilbage ved bådpladsen prøver jeg at starte op igen... det samme gentager sig. Får gang i motoren et par gange af 20-30 sek. varighed og så dør den ud igen. Den giver et bip når den dør ud. Er der nogen som har en idé om hvad der kan gøres?

Vil virkelig værdsætte et par tips.

Mange tak for hjælpen
    VH
    Rasmus

• #5   14. jul 2021 Hej Rasmus
    Tak for dine fine forklaringer og forslag. Det med at motoren bliver varm og så begynder at svinge i omdrejninger skal jeg vist kigge ind i.

Var meget omhyggelig med, at der ikke var en "pølse" på den flydende pakning og smurte den næsten helt ud. Måske jeg har puttet for lidt på? Der var en smule masse som blev klemt ud da jeg samlede brændstofpumpen, men måske en utæthed der også kan medvirke til at motoren går ud.

Men du har ret i, at jeg har brug for noget mere proff hjælp.
    Tak
    VH
    Rasmus

Kommentér på:
Den er vist gal med brændstoftilførsel?

Annonce