BUKH DV20 vil ikke starte... HILFE {{forumTopicSubject}}
Min gamle båd gik ud på vandet i sidste uge og måtte trækkes i land.
Så nu står jeg i en fremmed havn med en båd som meget gerne skulle videre.
Jeg har gjort følgende:
Olien er sort og ikk grå på pinden-
Jeg har fået lavet stel forbindelse ordenligt nu, kan få den t tørne rundt engang imellem, men fandt håndsvinget og prøvede med det istedet.
Der godt nok meget kompression når det er den skal igang.
Jeg har prøvet med diesel start uden held.
Brændstoffilteret er rent.
Jeg må få sat et skillefilter på når jeg en dag kommer i egen havn.
Jeg har fyldt 12liter diesel ekstra på, ikke så nemt for mig at tømme tanken for at se ned om der ligger noget skidt.
Jeg har luftet den ud, der var ikke særlig meget luft i systemet.
Jeg ved ikke om jeg skal pille dyserne ud, eller om der nogen med et god råd?
Den virker som om der ingen tænding kommer overhoved.
Der er Dynastarter monteret
BILLEDER KAN SES HER. https://www.dropbox.com/s/2n8ifyolh9c79j0/20210709_143550.jpg?dl=0
aug 2018
Følger: 20 Følgere: 1 Både: 1 Svar: 5
hvis ikke tjek der er lukket for stop ventil . det kan være elektrisk fra nøgle .
eller mekanisk med kabel . tjek filtere fra tank og ved motor hvis der ikke kommer olie til pumpe.
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 80 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.391
Der er jo ikke tænding på en diesel, så prøv at checke om der kommer diesel ud ved tilgangsrøret som Poul beskriver
Du skriver filteret er "rent" - er det en glasbowle? Er der ikke et andet filter også, lidt a la et oliefilter? Prøv at skifte det, der kan være dieselpest eller parafin i filteret.
Der er måske også et filter ved indgangen til højtrykspumpen, indeni omløberen, det er der i alt fald på min traktor (af samme årgang som Bukh)
Er batteriet fuldt opladet? Ellers få det ladet godt op inden du prøver igen.
jul 2021
Følger: 1 Svar: 1
Ville ikke starte ....! Fik den i gang og dumpede hjem i havn .. gennemgik salt fra tanken filter mm for utætheder . Ingen utætheder 😑 . Fik ny forpumpe i maj så kunne ikke forstille mig at det var problemet..
Men men fik fat i forhandleren , som spurgte til dieselolie.. tanket marinediesel det nye gtl olie fra Shell. Det må jeg ikke bruge i gammel motor. Det æder alt gummi op på meget kort tid !! Forpumpe til vores dv20 er er membrampumpe .. prøv at starte der ved at tage slangen ynder pumpen i en flaske med olie og tippe eller tørne motoren , hvis den ikke suger olien fra flasken .... Vh Peter
maj 2012
Følger: 5 Følgere: 16 Både: 1 Emner: 27 Svar: 137
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 80 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.391
BUKH DV20 vil ikke starte... HILFE