Mercruiser problemer :-( {{forumTopicSubject}}
Hej bådfolk
Min svigerfar har et problem med sin mercruiser 4,3 V6 som jeg håbede i kunne hjælpe med..
For en uge siden var problemet at den ikke kunne holde tomgang og gik ud hele tiden, den havde også svært ved at starte og røg en del selvom den lå i vandet..
Vi pillede tændrørerne ud og så de var sorte og skiftede dem så selvfølgelig..
Så forsvandt problemet helt. Den startede med det samme og alt spillede og ingen røg..
Nu her en uges tid efter er problemet begyndt igen.. Den pruttede også når den fik lidt gas da vi var ude og sejle og der lå benzin i vandet da vi kom i havn igen og den ryger også en del igen..
Håber i har nogle gode ideer til hvad det kan være.?
På forhånd tak
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Der er normalt kun 2 steder du skal kikke.
1. Tænding
2. Karburator / chokeren der driller
jul 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
1. Er det en Karburator version ?
2. Hvilken chokeren type er den med ?
3. Hvis det er termostat choker er den begyndt at hænge for langt tid
3. Rotor hus og rotor er poler slid ?
4. Benzin pumpen kan er også en mulighed, men så vil den som reglen ikke start
maj 2008
Følgere: 31 Både: 1 Emner: 14 Svar: 1.946
jul 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
Vi har været nede og kigge på det her til aften..
Tidligere ejer har monteret en knap der tvangstyre benzin pumpen.. Den har min svigerfar så koblet fra og så 12v til pumpen hele tiden..
Det giver jo nok den alt for fede blanding.
Vi har så lavet det tilbage som det var før med knappen igen..
Man kan nemt starte båden ved at holde knappen nede og dreje nøglen.. Men efter præcis 1 minut dør den.. Og det tager 1 minut hvergang fra man slipper knappen til den dør..
Er det meningen at motoren selv skal suge den benzin den har brug for eller er der noget andet der starter pumpen.?
Det minut der går virker på mig som om det er den tid det tager for motoren at tømme svømmehuset for benzin.
Er det rigtigt eller er jeg helt forkert på den.??
Håber der er nogen med gode råd..
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Derfor kan den også være lidt svære at start når den har stået et stykke tid, det man så gør er, man tørne motor til der kommer olie tryk på, venter med tænding være tilslutte et minut tid, så er der benzin i karburatoren igen, og så start den gerne med det samme.
Denne motor er også følsom overfor karburator is, min motor stopper efter 3 min om foråret når den er kold, indtil den bliver gennem varm motor rum, så er den okay.
jul 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
Kan det så evt være en olie switch der starter benzinpumpen der ikke virker ordentlig.? Og derfor dør motoren hvis ikke føder den manuelt med benzin via den knap der tvangstyrer pumpen som jeg skrev om i sidste indlæg.
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Du kan start med at lave denne test, Det du gøre er er at lytte til om pumpen køre når.
1. Drej nøglen så alamen hyler
2. Tørn motor så alamen slukker lyt til pumpen om den køre, det skal den og man kan høre den køre når man er tæt på pumpe og lytter
3. Hvis motor starter når du tørner, sluk den med det samme og lyt om du kan høre pumpen køre.
NB: jeg måtte selv skifte min benzin pumpe da den var ustabil, men som jeg husker det, men ikke på sammen måde som din, når min var start blev den ved med at køre
jul 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
Jeg får vist olietryk i måleren så det burde være iorden..
Men har læst at man godt kan have olietryk i måleren selv om olie switchen ikke virker da den laver et nødstop på motoren hvis den mener trykket er for lavt..
Men burde man ikke bare kunne smide 12v direkte på pumpen og lade den køre hele tiden.?
Det prøvede vi nemlig men så får den for meget benzin og går ikke rigtigt..
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
jul 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 11 Både: 2 Emner: 28 Svar: 237
jul 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
Vi kontrollerede at benzinen ikke løb over i overløbet fra svømmehuset igår.. Det gør den ikke..
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med en defekt mekanisk pumpe.?
Skal så lige sige at chokeren ikke så ud til at virke.. Det åbnede ikke spjældet ihvertfald.. Det hjalp en del på det.. Men synes stadig den får lidt for meget benzin.. Men vi er ved at være tæt på nu
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 11 Både: 2 Emner: 28 Svar: 237
jul 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 11 Både: 2 Emner: 28 Svar: 237
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 11 Både: 2 Emner: 28 Svar: 237
jul 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
Derfor har vi sat 12v på pumpen indtil videre.. Igår fandt jeg ud af at temperatur chokeren ikke virkede.. Spjældet blev ikke åbnet efter noget tid..
Så jeg åbnede manuelt spjældet og motoren kørte så også en del bedre. Men synes stadig det virker som om den får lidt for meget benzin.. Men tror det er ved at være tæt på.. Men hvordan jeg kommer det sidste stykke ved jeg ikke rigtig
Hvor kan man egentlig købe den temperatur choker henne.? Synes ikk jeg kan finde den
jul 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
Så det er måske disse justeringer der kan løse det sidste.. Men det ved jeg ikke rigtig hvordan man gør.. ?
dec 2007
Følger: 1 Både: 1 Svar: 1
Mercruiser problemer :-(