{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.434 visninger | Oprettet:

Problemer med Suzuki DF6 {{forumTopicSubject}}

Hej . er nu på min Suzuki 6hk nummer to. Begge har/har haft det problem at de kun kan sejle med fuld gas når den er driftsvarm.
Forhandleren ka ikke finde fejlen. Han har givet mig ny karburator og ny tændspole. Intet af dette hjælper.
Det er som om motoren drukner sig selv. Den er tæt på umulig at starte når den først er gået ud. Først når karburatoren er drænet kan vi starte igen.
Til yderligere info har forhandleren monteret et ekstra benzinfilter mellem benzinpumpen. Den anden dag så jeg efter motoren havde været startet at der kom luftbobler ind i dette luftfilter.
Jeg ved ikke nok om mekanik til om dette er acceptabelt. Det ekstra filter er fastgjort med strips. Kan en sådan samling suge luft? Men hvorfor først når motoren er varm?
Vedhæfter lige en adresse hvor jeg sejler med fuld gas. I sejlrenden lægger jeg gassen langsomt. Den går ud.
Fik splinterny motor af forhandleren. Samme problem.
En anden kunde skulle også igennem 2 motore før han fik et andet fabrikat.
Ethvert indspark eller godt råd er velkomment.
Hilsen
Klaus Frøslev
http://youtu.be/Ml98cOKn2uE


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Problemer med Suzuki DF6
  • #1   23. jul 2015 Det er nemt at løse, du får dine penge tilbage, og køber en motor af et andet fabrikat.. Det er ikke meningen at man som kunde, skal være forsøgsobjekt for hverken forhandlere eller fabrikanter, og du har givet forhandleren en chance til at udbedre fejlen, og det lykkes ikke.
    Så få alle dine penge tilbage, og køb et fabrikat, du ved virker..


  • #2   23. jul 2015 Er du sikker på der ikke er choker på? Den ikke sidder fast eller noget? Men ellers enig med Brumme..

  • #3   24. jul 2015 Du har løsnet luftskruen ik'?
    (Den på toppen af tanken)


  • #4   24. jul 2015 Jeg hade lidt det samme problem med ungernes 4 hk Suzuki...var også igennem alt der hade noget med benzin at gøre men uden held..så prøvede vi at sætte et andet tændrør i et der blev lidt varmer og så var mit problem løst måske det var et forsøg vær at prøve et par forskellige tændrør.

  • #5   24. jul 2015 Hej, og tak for svarene.
    Altså begge motore har været til rep hos forhandleren. Han har et stort værksted. Så alt med luft og choker et tjekket flere gange.
    Det er interessant det med tændrøret. Det tror jeg at jeg vil prøve.
    Men I har naturligvis ret i at det er for dårligt, at det er noget man selv skal rode med på en sprit ny motor.
    Den iøvrigt arrogante importør mener dog, at der ikke er nogle problemer med deres motore.
    De har dog nu indvilliget i at tage en af de nu fire (fra samme forhandler) motore ind til en gennemgribende fejlsøgning.
    Klaus


  • #6   25. jul 2015 Hvis du tester med andre tændrør, så sørg for at de er godkendte af forhandleren. Gerne på skrift. Surt hvis motoren tager skade og forhandleren/importøren dækker sig ind under ukurante tændrør ift det anbefalede.

  • #7   25. jul 2015 Ja de skal selfølgelig være til sådan en motor....sommetider er der flere slags og vælge mellem.. smiley men spørg forhandleren.

Kommentér på:
Problemer med Suzuki DF6

Annonce