{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.796 visninger | Oprettet:

V8 start problem {{forumTopicSubject}}

Gode råd søges
motoren er en mercruser 5,0 v8 220 hk årg 2000
den starter fint men efter ca3 -4 sek dør den total den er ikke til at rede på gassen men den starter fint ligemed det samme igen hvor efter problemet gentager sig .
1.benzin pumpen virker
2.der er benzin på
3der kommer benzin i slangen helt optil karp...
4. den gir et skvat benzin når man lige pumper den inden jeg starter og når det er brændt af er det ligesom om den ike får mere at leve af
5.den er blevet vinter conseveret og alt hvad der skal skiftes er skiftet forbindelse med det service

Håber der er nogle der kan hjælpe båden er sommer klar nu mangler vi bare lige at vores moter melder sig ind i kampen.
på forhånd tak Dennis A.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  V8 start problem
  • #1   23. apr 2007 Hejsa... Synes jeg havde set et indlæg lignende dit på et tidspunkt og gravede det lige frem.
    http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=1780
    Ved ikke om du kan bruge det til noget, men et forsøg værd.


  • #2   23. apr 2007 Min V6'er kan godt gøre det samme, men det er fordi jeg får startet den alt for voldsomt op, altså høje omdrejninger, det var inden jeg lærte den at kende.

    Jeg kunne dog som regel redde den på gashåndtaget, men det var et pokkers arbejde.

    Hvis man lige pumper den og giver ganske lidt gas, starter den, så den går op på 1200 omdr, ca, uden at man rører ved gashåndtaget, så dør den ikke.

    Prøv lige det, inden du skiller noget ad.

    Hvis det ikke virker, så tjek chokeren, kører den træg?

    Tag fat i den med fingrene når motoren er kommet i gang, åbn og luk den og se om du kan redde motoren inden den går ud.



    Gashåndtaget kan være svær at dosere, når motoren ikke er i gang. Når den så kommer i gang, flyver den op i omdrejninger, fordi den har fået for meget. Og omvendt går den i stå, hvis den får for lidt.

    Her i vinter har jeg lavet et ekstra håndtag, der sidder under instrumentbrættet, som man kan trække helt ud, så går motoren 1200 omdr. Nogle gashåndtag har denne koldstarts funktion indbygget, men ikke Volvo.

    Så fremover bliver det noget nemmere at starte en kold motor.

    En kold motor er i øvrigt lidt følsom på gashåndtaget, hvis den står og sprutter i tomgang og man giver den pludselig gas, dør den som regel.


  • #3   23. apr 2007 Tak for det hurtige svar det lyder til at det er lidt af det samme problem men der mangler ligesom et svar på hvad der var galt

  • #4   23. apr 2007 Til Per G.
    nej det er ikke kun mig der ikke kan starte den den gør det konsekvent uanset hvem der prøver til der er sku et eller andet der driller jeg mener jeg fik da sparket liv i dyret hele sidste år


  • #5   23. apr 2007 Jeg kender ikke noget til motoren, men det lyder som om den kun starter på den smule benz du har pumpet op. Har du tjekket om der sidder en magnetventil på kaburatoren, den kan evt mangle spænding. Bare et foreslag.
    Lars


  • #6   23. apr 2007 Det kunne lyde som om et spjæld i karburatoren sitter fast, når du giver gas skal den jo ændre luft/bensin forholdet og hvis det klodser så dør banditten....

    Kig på karburatorens spjæld som nr 1 - når der altså kommer bensin frem og du er sikker på det !


  • #7   23. apr 2007 PLUS !!

    Check om kablet til strømfordeleren er i orden - det som føder strømfordeleren fra tændningslåsen !

    Min motor gik ad H..til sidste år, men et nyt kabel og vupti spandt den som en mis.

    Du kan teste det ved at sætte direkte spændning på fra + på batteriet og så starte dyret - husk du kan ikke slukke før du tager strømme fra batteriet af igen smiley



  • #8   23. apr 2007 Tak for de gode råd nu er alle stik gået efter og det viste sig at det store stik helt omme bag motoren dårlig hang sammen håber det var det ellers må mekanikeren på den igen

Kommentér på:
V8 start problem

Annonce