{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.104 visninger | Oprettet:

Min påhængsmotor vil ikke tage fuld gas med låg på. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en Johnson 35 hk 3 cylindret fra år 1998.
Den starter og køre egentlig rigtig godt. Mit problem ligger i jeg ikke kan få den justeret til at køre ordentligt når den får fuld gas.
Når den får fuld gas begynder den sådan at 4 takte og bliver hold lidt tilbage. Tager jeg gassen lidt af køre den 100 igen og kan egentlig tage lidt flere omdrejninger. I starten kørte den helt skidt, når jeg så tog luftfilter eller kassen af der så kunne den tage omdrejninger. Tænkte den manglede luft så har nu justeret de luftskruer på karburatorne ud og ud og ud. Det er kommet til nu at den køre 100% uden låget på og tager fuld gas som den skal. Når jeg så sidder låget på begynder den igen som om den bliver lukket inde og ikke kan få luft igen. Luftskruer er helt ude nu så ved ikke hvad jeg skal gøre.

Nogen der kan hjælpe eller ved hvad det er?
Er jeg helt gal på den med min tanke om luft eller hvad kan problemet være.

Tusind tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min påhængsmotor vil ikke tage fuld gas med låg på.
  • #1   2. aug 2022 Måske der er en utæthed på udstødning, mellem motorblok og ben?

• #2   2. aug 2022 Er det uden motorcover, motoren går bedst?

• #3   3. aug 2022 Ja det er uden motorcover at den køre bedst 🙂

• #4   4. aug 2022 Det lyder jo ikke så godt.
    Som der nævnes i #1 er et hul i udstødningssystemet bestemt en mulighed.
    Mellem motor og propel vil der være overtryk i udstødningssystemet, ellers ville den ikke kunne blæse ud under vandoverfladen.
    Da karburatoren suger luft inde under skjoldet, og der sikkert er lidt kringlet indsugning aht støjdæmpning, vil motoren suge udstødning i stedet for den friske luft.
    Selv med en to-takter, som ikke har fuldstændig forbrænding, er der ikke meget ilt tilbage til forbrænding.
    Det giver nogle begrænsninger i hvor mange hk der kan hives ud af motoren, specielt når den får gas.
    Suzuki DF 115 har samme problem, og vist også Mercury/Mariner 60 hk 4t nogle af de ca 15 år gamle modeller.
    Du bliver nok nødt til at pille alle dæksler og skjolde af og se/høre/mærke efter utætheder hvor der komme udstødningsgas ud.
    Det er nok dyrt, men man kan jo håbe at det er noget helt andet...........

• #5   4. aug 2022 Puha, godt bud men håbede da på det var lidt mindre justering osv. Hvis jeg piller luftfilter af og dæksel på så køre den også noget bedre nemlig men larmer jo en del mere end den skal og suger jo skidt ind osv.
    Men giver jo god mening med det eventuelle hul i udstødningen.
    Tak for hjælpen endnu engang

• #6   18. aug 2022 Det har intet med luftskruerne, at gøre. Er kun til at justerer tomgangsblanding!

Kommentér på:
Min påhængsmotor vil ikke tage fuld gas med låg på.

Annonce