{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Lars S
Lars S
Tilmeldt:
29. aug 2022
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3

Tomgang på 4 takt Marine {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en brugt båd med en 60 HK Marine EFI fra 2006. Men den har problemer med tomgang. Det starter perfekt hver gang. Men efter 1 min begynder den at hoste og slukker tilsidst. Den kører også fint i højere omdrejninger, men dør så snart jeg tager gassen. Jeg har en mistanke om tomgangsregulatoren/"solenoid valve" måske kan være defekt. Den klikker og arbejder kan jeg høre. Men hvis jeg holder en finger på den åbne studs eller tage stikket af, så kører motoren bedre. Den går ikke ud - men hvis jeg giver gas og går i neutral igen. Så dør den igen. Kan det være andre ting end den solenoid?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tomgang på 4 takt Marine
  • #1   27. sep 2022 Tjek som udgangspunkt altid kompression og tændrør, inden du forsøger dig med andet smiley

  • Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #2   6. okt 2022 Kompression er fin. Tændrør er våde. Men de er fra maj så de kan vel ikke være dårlige...?
    Der er skiftet svinghjul for nylig hvor bådmec har sat en brugt krumtapsføler i. Kan der være noget galt her? Vil det overhovedet starte hvis der skulle være noget galt med krumtapsføleren? Efter adskillige forsøg på at starte hvor den hurtig slukker. Er tændrør helt våde. Det virker næsten som om den drukner.

    Hvis jeg giver noget gas dør den meget hurtig.


  • Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #3   6. okt 2022 Nu har jeg målt modstanden på krumtapsføler / crank position sensor. Ifølge manuel skulle den ha 300 ohm. Den har 0 men er det så ikke underligt at den starter fint og kører ca 30 sec og længere hvis jeg lukker for tomgangs regulatoren.

  • #4   6. okt 2022 Prøv og skift krumtaps føleren,

Kommentér på:
Tomgang på 4 takt Marine

Annonce