{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Ujævn Tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter

Min 4.3 V6 Mercuriser er begyndt at drille mig lidt, forleden dag da vi var ude begynde den at gå noget udjævnt da jeg så kom hjem fik jeg skiftet alle 6 tændrør og hun gik helt jævn i tomgang og det hele igen.
Da vi så satte den i vandet den anden dag og sartede den op blev motoren ved med at gå ud når jeg satte den en gear, indtil jeg lod den køre i frigear med 1200 omdrejninger i et stykke tid, så gik den fik igen. men nu er problemet i tomgang er det lige som om hele båden ryster og motoren er lige på grænsen til at gå ud (ca 550-600 omd) hvis den får gas op til 1000 er der ingen ting så hele køre smooth.

Båden trækker helt fint når den får lov at arbjede og render 40 knob så jeg tænker det er vel som det skal være med den motor.

Motoren er en Mercruiser 4.3 V6 med Edelbrock 4 barrels Karburator.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ujævn Tomgang
  • #1   20. sep 2016 hej
    tjek tændspolerne/cdi.
    det kunne være en af dem smiley
    Mvh nicokiller


  • #2   20. sep 2016 Evt lidt skidt i en dysse, det er jo micro micro ting der kan drille i en karburator, en god gang rens af alle dysser og kanaler ( bedre er nok en komplet gang ultralyds rens, helst i et prof kar med den rigtige væske ).
    Tænkte at en evt cdi fejl tændspole fejl nok ikke forsvinder ved tændrørs skift, med mindre at der er noget modstands halløj ind over, men så er der mange ting der kan spille ind, kabler, stik osv.... og nu er el IKKE lige min stærke side, jeg har pisset på et el hegn .. da jeg mente det ikke var noget at skrive hjem om... ( og JA jeg havde jordforbindelse ) det siger lidt om min viden om amp, volt, spænding osv... lidt kan også gøre ondt smiley .... håber der er andre der kan komme med el indput, da du ikke skal følge noget om el jeg kan skrive om... smiley
    Snavs i fødesystemet er mit bud...


Kommentér på:
Ujævn Tomgang

Annonce