{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

Mercruiser 5,7 Tændingsproblemer eller ???? {{forumTopicSubject}}

Har en searay 268 når jeg sejler skyder den op af karburator altid når jeg gir gas og over 1500 omdr,
Når jeg sejler med 1500 omdr er der ingen problemer men gir jeg gas knalder den op af karburatoren
Har mistanke om fordelerdæksel, platiner, eller en kondensator, måske forkert montering af tandkabler, (det er en båd jeg lige har købt i sverige


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercruiser 5,7 Tændingsproblemer eller ????
  • #1   3. nov 2022 Tændingsrækkefølge: 18436572

    Du har muligvis en forkert justeret tænding....sådan lyder det.


  • #2   3. nov 2022 Afmonter strømfordeler dækslet, og undersøg det for revner, også helt små, er der revner, kan de i forbindelse m. fugt, bevirke at gnisten kommer på forkert tidspunkt. Læg samtidig mærke til om kontaktpunkterne i dækslet samt rotoren er pæne, fri for ir og aflejringer.

  • #3   5. nov 2022 rambo. der skal godt nok noget fejljustering til ... har ikke kunnet få min 5.0 til at skyde , selvom vi drejede temlig meget på strømfordeler

  • #4   7. nov 2022 Glemt eat tilføje, at du OGSÅ kan have for mager benzinblanding. Det vil også gøre, at motoren "skyder" op igennem karburatoren.

    Mest nærliggende er dog forkert justeret tænding. Motoren tænder for tidligt.....


  • #5   7. nov 2022 Takker for indlæg, jeg havde en Bayliner 2455 for en del år siden med en 5,0 V8 den havde en meget ujævn motorgang (som når man tænd/sluk/tænd for tænding det var en kondensator der bare skulle skiftes.
    På den 5,7 som jeg har problemerne med kan man også høre en kliklyd som en fejltænding når den går tomgang, troede først da jeg købte båden i Sverige at det var en manifoldpakning der var gået, lyd som en af cylindrene piftede, jeg har ikke rigtig nået at lave noget endnu, men regner med at få tid i eftermiddag, skriver lige hvis jeg får løst problemet om hvad fejlen var


  • #6   7. nov 2022 Hvis du hører ligesom en piftlyd, kan det være en fordel at foretage en kompressionstest, hvis du har mulighed for det. Det du beskriver som en kliklyd, kan evt. være en gnist der springer, pga. dårlige tændkabler ell. en minimal revne i strømfordelerdækslet. Prøv evt. at se godt efter i mørke, om du kan se en gnist.

Kommentér på:
Mercruiser 5,7 Tændingsproblemer eller ????

Annonce