{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

Indenbordsmotor, skal den være oppe eller nede ? ;) {{forumTopicSubject}}

Kære Forum,

Ved godt det kan være lidt et religions spørgsmål, men med vores kære Draco båd er vi lidt i tvivl om vi skal lade drevet stå oppe, da den låser med en "mekanisk" / manuel split, som umiddelbart holder drevet, eller om man skal lade drevet stå nede for ikke at belaste selve drevet ?

Da båden er en trailer båd, vil den jo desværre tilbringe det meste af sin tid på sin rullende seng, altså vores 1000kgs trailer, så hvordan lader man sådan et sæt, altså både traileren og vores kære båd stå på bedst mulig vis?

Det skal siges at hun sover i en lukket hal, over vinteren er traileren klodset op så dækkene ikke bliver firkantet og båden er selvfølgelig tør og ren, men hvordan med det drev ? - hvad gør i andre ?


Vi er meget åbne for alle erfaringer og fif, så håber på at høre fra jer andre med fif og råd - tak og så rigtig god sæson til alle, den er jo lige på trapperne! smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Indenbordsmotor, skal den være oppe eller nede ? ;)
  • #1   3. apr 2023 Jeg vil under transport sætte det op og så splitten i, og så sænke det ned når den bare står på sin "seng".
    sådan har vi altid gjort med vores påhængsmotorer, og om vintren ( jep vi har også vand feber når det er koldt smiley ) så er det på grund af at evt vand kommer ud så det ikke fryser og laver ballade med evt frost sprængning ( ved godt der skal en del til, men heller sikker ..ik


  • #2   7. apr 2023 Nu kender jeg ikke din type drev, men jeg lader altid mit drev være nede hvis det er muligt så bliver diverse gummibælge ikke trukket helt ud i længere tid. Hæver det selvfølgelig ved transport osv.

Kommentér på:
Indenbordsmotor, skal den være oppe eller nede ? ;)

Annonce