{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Casper  N
Casper N
Tilmeldt:
27. apr 2023
Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 3

Utæt drev {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har fået et rigtig træls problem, efter jeg har haft nogen til et lave service på mit drev er det blevet utæt, efter den er kommet i vandt, ligger der vand i bunden. Har haft lille kamera op bag motor og kan se der drypper vand ved akselen eller lige omkring den.
Nu vil jeg ikke hænge nogen ud, men kan slet ikke blive enig med modparten. De holder på at det ikke har noget at gøre med drevet har vært af / ude
Men der sidder jo nogen o ringe på akslen, kan disse ikke være nappet ? Eller jeg ved siden af ?

Håbet meget nogen kan hjælpe lidt her så jeg har lidt at gå efter,

Vh
Casper


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Utæt drev
  • #1   28. apr 2023 Hej..
    Hvad er det for et drev..
    Hvis der kun er det service firma der har pillet ved det og det er utæt efterfølgende.
    Ja så vil jeg jo mene det må være dem som har været uheldig.
    Jeg har altid lært at hvis man aldrig laver fejl så laver man for lidt smiley smiley


  • #2   28. apr 2023 Hvis der kommer vand over kardanen, så er det med overvejende sandsynlighed din styretap / bøsningen i toppen af transom, hvor problemet er.

    Hvis bælgen er utæt, så vil evt. vandindtrængen blive stoppet, fordi der sidder en pakdåse bag transomlejet, der skal forhindre vand i båden.

    Det kan også være din gearkabelbælg, der er revnet / flækket, så vil der også komme vand ind i båden.

    Ovenstående baseret på Mercruiser Alpha One og BRAVO drev.


  • Casper  N
    Casper N Tilmeldt:
    apr 2023

    Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 3
    #3   8. maj 2023 Rambo:

    Er det styre tappen så skal Der helt nyt transom til ? Pris omkring 24.000, plus en masse arbejde 👎🏻
    Der var slet noget da vi tog den op. Men da den kom i her i år, ja så kom vandet ind 👎🏻 kan det gå til over vinteren ?



  • #4   11. maj 2023 Du kan skifte styretappen i transom.

Kommentér på:
Utæt drev

Annonce