{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

Casper  N
Casper N
Tilmeldt:
27. apr 2023
Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 3

Skift af Transum {{forumTopicSubject}}

Hej alt godt folk smiley

Står i den situation min båd er på værksted for der kommer vand et sted ved transum. Der var ikke noget Problem inden den blev taget op sidste år. Men da den kom her i år, ja så kom der 1,5 liter ind i døgnet. Vandt kom ind i området omkring akslen til drevet.

De har taget drevet af, der er helt tør i bælgen.
Så nu er det styre tappen / akslen som mistanken går på, men denne opgave resulter i nyt transom. Til den netto pris 24.000 plus arb løn.?
Kan det virkelig opstå sådan lige pludselig, mener bare hvis det er ir/rust burde jeg så ikke have set lidt tegn på der sidste år, vand der kommer ind ?

Syntes heller ikke rigtig jeg kan læse mig frem til mange andre som har fået skiftet transom.. så ved ikke det er et hyppigt problem ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Skift af Transum
  • #1   8. maj 2023 Det er et kendt problem hvis det er et Bravo3 drev som sidder på transom.
    Har tidligere skiftet styrretappen og pakninger på det Bravo3 drev som sad på vores Rinker. Kæmpe arbejde for motoren skal ud af båden og transom afmonteres. Mener at jeg købte dele for ca. 5.000,- kr. på Ebay.


  • Casper  N
    Casper N Tilmeldt:
    apr 2023

    Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 3
    #2   8. maj 2023 Mit er et alpha one gen 2.

    Ja motoren skal ud af båden 👎🏻 kom jeres også fra den ene sæson til den anden ?


  • #3   8. maj 2023 Jeg ved ikke om det var opstået pludseligt. Købte båden på land i Sverige og da jeg så skulle i vandet næste forår, så opdagede jeg at det dryppede fra transom, Så op igen, og bruge 1,5 måned på at reparere og vente på dele fra US.

  • Casper  N
    Casper N Tilmeldt:
    apr 2023

    Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 3
    #4   8. maj 2023 Lavede du den selv ?

  • #5   9. maj 2023 Ja. Jeg lavede det selv.
    Ikke specielt svært, men en større operation da motor skal ud, og transom skal afmontres for at komme til styrretappen.
    Samtidig er det også en god ide at skifte styrearmen.


Kommentér på:
Skift af Transum

Annonce