{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

Lasse L
Lasse L
Emner: 1 Svar: 1

Intet strøm ud af CDI {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har en påhængsmotor fra suzuki, der har stået stille i en del år. Jeg har så tjekket motoren, og fundet frem til at der løber strøm ind i CDI boksen, men der ved outputtet ikke kommer noget ud til tændspolerne. Noget nogle har har prøvet, er det noget man selv kan lave eller skal man ud og have fat i en ny CDI.
Motoren er en Suzuki DT15C fra 1995.
På CDI’en står to koder CU2166 og 5L18.
Jeg har ikke kunne finde et sted at købe delen.
Tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 600 kr.
  • lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Intet strøm ud af CDI
  • #1   28. maj 2023 Om de har ved jeg ikke

https://www.boatlab.dk/reservedele/suzuki-reservedele

• Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    maj 2023

Emner: 1 Svar: 1
    #2   28. maj 2023 Af Hva jeg kan se, er det dsv ikke noget de har.

• #3   28. maj 2023 Er der signal ind fra pickup'en nede ved svinghjulet? Det er jo ikke sikkert det er CDI boxen det er galt med

• #4   17. jun 2023 kontroller lige stopkreds allerførst

• #5   17. jun 2023 Som Steffen foreslår, kig det åbentlyse igennem først, f.eks stopkredsen der jo afbryder/kortslutter tændingen.

Dernæst ville jeg nok kigge på stikforbindelserne og sikre mig de ikke er irrede under stilstanden. Brug evt. finkornet sandpapir hvis de er irrede og giv dem ellers en gang kontaktspray.

Prøv også at finde ledningen fra CDI'en ned til pickupspolen der sidder under svinghjulet og mål modstand ml den og stel. Kender ikke lige din motor, men der skal nok være 50ohn +/- imellem ledning og stel. Er modstanden uendelig, er det pickupspolen der er gået, og så er det den der skal skiftes og ikke CDI'en.

Hvis motoren kørte da den blev stillet hen, tror jeg fejlen er i forbindelserne og ikke i spole eller CDI, de er mekanisk ret robuste og burde ikke gå i stykker af stilstand

Kommentér på:
Intet strøm ud af CDI

Annonce