{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

Mercury 75hk 2 takt {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har sådan en som går røv dårligt i tomgang, det er en 2000 model, der er ingen respons på blandeskruerne, kan faktisk skrue dem helt i bund uden der sker noget, sejler fint nok, ben hopper og danser i tomgang. Kaburator er renset og justeret, med nye pakninger, Reed ventilerne er skiftet med alle de pakninger der høre med, tænkdrør , kabler og spoler er nye, er det rigtigt der ikke er nogen elektrode på de tændrør der “passer”. Ja faktisk er alt skiftet af ledninger og slanger, kompressionen er også fin. Hjææælp. 🤣


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 75hk 2 takt
  • #2   11. aug 2023 Er karburatorerne synkroniserede? Hvis de ikke er, giver de ujævn motorgang og een cylinder kan "trække" de andre, så justering af blandeskruer giver ingen respons.

    Personligt ville jeg ikke bruge stålbørste hår i dyserne, men det er naturligvis en smagssag


  • #3   12. aug 2023 Ja den køre med tændrør med kun midter elektrode, har godt hørt det med tændrørene og det prøver jeg i morgen.
    Syntes nu den reagere på alle spjæld samtidig, hvis det er det du mener med synkronisering.


  • #4   12. aug 2023 Ja, synkronisering er at spjæld åbner lige meget, så alle cylindre trækker ens. Det betyder mest ved tomgang eller med spjæld op til 30% åbent.

    Skal de synkroniseres helt efter bogen skal der vaccum meter på hver manifold imens man justerer


  • #5   22. aug 2023 yep den bruger BUHW-2
    evt BUZHW-2 (samme bare iridium så vidt jeg husker)


Kommentér på:
Mercury 75hk 2 takt

Annonce