1.755 visninger
|
Oprettet:
Mercury 60 HK 4takt går ud ! {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige sat min fars båd i vandet i dag, og skulle jo lige vende en tur i den !
Men men, jeg kom ikke ret langt så gik den ud, jeg troede tanken var tom og fylde lige et par dunke på, trykkede på bolden et par gange, og startede den igen, uden problemer, og sejlede videre, og ca 1 minut senere gik den ud igen, jeg prøvede at løsne tankdækslet, for at se om det var undertryk i tanken, og det var der ikke, så der var problemet ikke begravet, men hvor så ??
Båd og motor er fra sidste år !
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 30
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 5 Svar: 54
Jeg har egentligt hørt lidt om det problem før, troede bare ikke at det kunne være det, her er tale om 20 liter benzin i lukkede reservedunke.
Men vil den gå ud efter 1-2 minutter med gammelt benzin ? motoren spinner rigtigt dejligt lige indtil den stopper, og det er både med fuld gas og med 1/8 del gas det sker
Det kunne være men skulle købe et par små dunke af det der benzin konservering til at hælde i i de måneder hvor man ikke sejler så meget.
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 317
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 3 Emner: 21 Svar: 370
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Hvis pumpebolden på slangen fra tanken konstant bliver blød når du sejler, har du en fejl i benzin tilførslen.
1. Kontrakugler i pumpebolden sidder fast.
2. Sugefilter i tanken tilstoppet.
3. Benzinfilter på motor stoppet.
4. Lækage i systemet, så den suger luft.
5. Benzinpumpe-funktion på motor defekt.
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 5 Svar: 54
--> Jess L: som jeg skriver har jeg forsøgt uden dæksel på tanken, der er ikke nogen manuel ventil på tanken, da det er en indbygget tank.
--> Kim C: Jeg har ikke lige tænk på om bolden bliver blød, men det skal da lige undersøges. og så tager jeg lige den check liste med om bord på skibet og undersøger nærmere.
Tak for svarene, der er lige lidt at arbejde efter, det er nemmere end at skulle til at tage båden op igen og køre på værksted.
Mercury 60 HK 4takt går ud !