523 visninger
|
Oprettet:
vevor disselfyr {{forumTopicSubject}}
jeg er helt ny i disselfyr og har brug for hjælp til tilslutning og detsvære ikke god til engelsk,
Jeg har et vevor 2kw 12 disselfyr som jeg gerne vil tilslutte rigtigt har et 12 v 92ah batteri kan jeg godt sætte lader på batteriet samtidig med fyret køre og hvordan tilslutter jeg det bedst.
apr 2019
Følger: 2 Følgere: 145 Både: 1 Emner: 5 Svar: 177
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 73 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.353
Ang strøm, skal den blot have + og - fra batteriet, men sæt gerne en sikring og en afbryder ind så du altid kan slukke for varmeren selv hvis den skulle gå i stykker
jun 2019
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 196
Det hedder ALTID sæt en sikring imellem..
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 12 Både: 2 Emner: 3 Svar: 230
https://www.baadgalleri.dk/forum/teknik/334545-vevor_dieselvarmer__ny_5_kw_installation_i_sejlbaad
#1Dieselfyret kræver 10-15 Ampere uden større spændingsfald, så hvis ikke det kobles til et batteri, bliver strømforsyningen dyrere end dieselvarmeren, da den bliver kæmpestor. Så der SKAL et batteri til.
Sæt laderen til et batteri, sæt dieselvarmeren til batteriet igennem den medfølgende sikring og og tryk på "on"
Når det ikke har været startet før er dieselslangen tom. Holde man to knapper inde (kan ikke huske hvilke), pumper varmeren kun diesel uden at starte gløderøret. Når man kan se der ikke er mere luft, starten man fyret ved at holde startknappen inde i 3 sek.
Så går der nogle minutter i startproceduren, og hvis ikke fyret starter, kommer der en fejlmelding. Afbryd strømmen (fx ved at fjerne sikringen), og sæt den til igen. Så prøver man et gange, og lige pludselig starter fyret. Næste gang er meget nemmere.
Når fyret er i gang, og gløderøret er slukket, bruger det kun 3-4 ampere på blæseren og pumpen.
Når man slukker, må man ikke afbryde strømmen. Fyret skal af med varmen først, og det gør det med en "slukkeprocedure" som tager et par minutter.
Lad være med at installere lyddæmperen. Den er livsfarlig indenfor skroget i en båd, da den ikke er tryktæt og blæser CO ud. OK i en bil, men ikke i en båd.
Mit fyr leverer helt sikkert ikke de 5 kW, men 2 kW fyret er nok meget tættere på.
Man kan indstille en hel masse, men det forsvinder når strømmen afbrydes.
Og ja, manualen er ringe både på engelsk og dansk.
Lad os høre resultatet
mar 2015
Troede det var nye oversættelser, men de er stadig enten ulæselige eller volapyk
Google translate fra kinesisk til engelsk-hollandsagtigt.
Og panelet er ikke ens for de forskellige modeller.
Og kan også se, at selv om panelerne er ens af udseende, har de forskellig software- og programmeringsmuligheder.
På min varmer fulgte der heldigvis en rimelig manual med. Ikke god, men kort, ulogisk og læsbar.
Men varmeren virker fint...
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 73 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.353
mar 2015
Og Per, tak..... Faktisk gode varer men lo... manual
Jeg har lavet min egen lille primitive brugermanual på en lille side.
Ikke installationen som du tager udgangspunkt i, men følger man vejledningen og smider lyddæmperen ud, er denne faktisk OK.
I mit tilfælde var udstødningsslangen for kort.
Jeg købte denne fra temu.com - ja de har faktisk varer som ikke er tøj og babyting
https://www.temu.com/shopping_cart.html?refer_page_name=home&refer_page_id=10005_1737129930631_defzkcasyx&refer_page_sn=10005&_x_sessn_id=wbkjwb06na&prerender=1737129934622
Den kan nemlig afkortes uden problemer, og har en grad af isolering
Kunne man få et panel med tænd/sluk og en drejeknap til temp. ville jeg være glad.
Så kan man tænde hvis det er koldt og fugtigt. Og slukke bagefter. Automatik - who cares, og hvad med batteriet?
Men det skal åbenbart være digitalt med display, setup og Bluetooth med app som option. Heldigvis kan man stadig tænde når det er klamt og koldt, og slukke når det er OK.
Smid et billede af dit display, hvis det er som mit, bytter vi
Med et godt varmeapparat starter sæsonen jo i næste uge
vevor disselfyr