{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Mariner 100 hk sætter ud {{forumTopicSubject}}

Hej
Mit spørgsmål går på at når min motor er i vandet sætter den ud ved ca 1800 omdr. både i fremdrift og bak. Når man på land sætter øremuffen på og sætter den i gear og giver gas er der intet. ´det virker som om når der er belastning på skruen kommer problemet. der er frisk benzin og nyt batteri. under de ca 1800 omdr. er der intet når den er i vandet. den kommer med 4 bib. nogen der har et bud på hvad det måske kunne skyldes. Starter uden problemer vh Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mariner 100 hk sætter ud
  • #1   23. apr Snavset benzinfilter, eller urenheder i karburatoren. Det er mine bedste bud.

• #2   23. apr Du skriver "4 bib når den sættes i vandet", kan du uddybe lidt hvad der menes og årgang/model på motoren?

Tænker bib'ene måske hænger sammen med den går i nødprogram pga overophedning eller anden fejl og derfor ikke kan køre mere end 1800/min.

• #3   25. apr Mit bud er som #1, at den får for lidt benzin. Da den kan "bippe", vil jeg dog gætte på at den er med motorstyring og indsprøjtning.
    Snavsede dyser fra fra indtørret benzin fra vinteren giver dårlig forstøvning/for lidt benzin.
    1800 omdr med belastning, kræver mere benzin end uden belastning. Derfor går det fint derhjemme.
    Er den med indsprøjtning, kan der nok udlæses en diagnose fra styringen.

• #4   1. maj du har nok en cylinder der ikke tænder(mangler enten gnist eller benzin). dvs de resterende skal trække både propellen og en ekstra cylinder. hvis du kun bruger startgassen uden at koble gearet ind tager den sikkert også fint omdrejninger i havet.. altid start med at kontrollere om der er gnist. og om tændrør er vådt af benzin når du tager det ud. hvis det er manglende benzin problem er det oftest den underste karburator

• #5   2. maj Han er vist ude og sejle igen, har kun været herinde een gang 😁

profilbillede
  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    apr 2025

Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 1
    #6   4. maj Hej Alle
    Tak for svar. Jeg fik tømt tanken helt og renset alle filter og sat vandudskiller på og så kom den op at kører så det må havet været kondens i benzin. Har haft travlt så har ikke fået svaret tilbage smiley

Kommentér på:
Mariner 100 hk sætter ud

Annonce