{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Måske ny kobling. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en gammel motorbåd med en ruggerini rm 270 diesel indenbords motor i. Den sejler fint i bak gear. Men når man sætter den i fremad, begynder aksel til skruen godt at køre i tomgang. Men når man så giver gas, så bliver den ved med at køre med samme omdrejninger som tomgang. I bag gear virker det fint. Kan det evt være koblingen, og i så fald. Hvor køber man ny kobling til sådan en maskine.

På forhånd tak 😎

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måske ny kobling.
  • #1   18. maj Er det den fleksible kobling mellem motor og skrueaksel du mener er i stykker? Det er jo ikke lige noget man finder i Biltema, men står der ikke eet eller andet navn/nr på koblingen, så kan du vel spørge en marineforretning om de kan skaffe en tilsvarende kobling?

• #2   18. maj Hej. Nej, det eneste info jeg kan finde er model nr på gearkasse. Jeg ved ikke med sikkerhed at det er koblingen

• #3   19. maj Det må da stå et navn på gearkassen for koblingen sidder jo i gearkassen og ikke i motoren.

I min båd har jeg Perkins motor og paragon gearkasse så jeg kan jo ikke søge en Perkins kobling.

• #4   19. maj Den eneste "løse" forbindelse mellem skrue og motor er vel koblingen, den kan jo ikke skride i tandhjulene?

Nu ved jeg ikke hvordan sådan en kobling er opbygget i detaljer, men der er vel en art gummi bøsning der giver fleksibilitet mellem gear/motor og skrueakslen, og den kan vel løsne sig ved brug, og sikkert mere i den retning den kører mest og er mest belastet, dvs fremad.

Har du mulighed for at dreje skruen med hænderne og motoren i gear (med stopknap trukket) vil du måske kunne mærke den skrider i den ene retning.

• #5   19. maj Hej.. Det kunne vel også være skruen som er gået løs på akslen evt not er knækket. Den ene retning vil den spænde sig selv og modsat den anden retning. Bare en tanke

• #6   21. maj @5 det var da et godt bud Claus, og formodentligt nemt at checke - hvis båden er på land smiley

Kommentér på:
Måske ny kobling.

Annonce