{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

laws j
laws j
Følger: 1 Både: 1 Emner: 21 Svar: 216

ferskvandskøling? {{forumTopicSubject}}

Hej

Vil gerne høre hvad det ca. kan koste at få installeret ferskvandskøling på en volvo penta 4.3l. Og hvad med velligeholdelse?
båden skal stå på trailer og bliver gennemskyldet efter hver gang, er det så nødvendigt med ferskvandskøling?

Mvh Laws

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ferskvandskøling?
  • #1   24. jun 2007 jeg vil helt sikkert ikke mene at det er investeringen værd hvis den tages op og gennemskylles hver gang efter brug....det var noget andet hvis den lå fast i havn

• #2   25. jun 2007 Ang. skylning så tvivler jeg på effekten. Der skal virkelig tryk på vandet og gives gas før det kommer helt med rundt. Prøv at lægge mærke til hvor meget der skal til når den startes første gang efter vinterkonsevering, der bliver ved med at komme konsevering med ud og giver man gas så kommer der igen et stort "sprøjt" - og vandslangen kan ikke følge med.

Derfor har vi valgt at få FWC selv om den trailes.

• #3   25. jun 2007 Hvad måtte du slippe for det system? hvilken motor er det installeret på?

• #4   25. jun 2007 Min motor var død så det er ikke bare FWC der er installeret - men komplet Mercruiser 4,3 V6 MPI FWC med alpha one. Den er p.t. på "tilbud" til ca. 110.000

http://www.ketner-outdoor.dk/produkter/motorer/mercruiserindenbords/mc-4.3mpiafwc.html

Et løst sæt koster ca. 5.000-10.000. Bemærk at der ikke er impeller i FWC drevet. Der findes FWC der køler motor og manifold og "halve" der kun køler motor så har du stadig saltvand i manifold. Det er vist ikke alle motore der kan få fuld FWC.

Kommentér på:
ferskvandskøling?

Annonce