{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.009 visninger | Oprettet:

Ferskvandskøling {{forumTopicSubject}}

Hey.
Ville lige høre om der er nogen herinde der ved hvad det vil kræve at bygge ferskvandskøling på en bådmotor.
Jeg har en Mercruiser 135 hk fra 91 hvor jeg lige har renoveret hele motoren og ville måske bygge sådan et sæt på hvis det kan fås og hvad det evt koster.
Nogen herinde der ved det??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ferskvandskøling
  • #1   12. dec 2008 Der findes både originale og uoriginale kit til 3,0L eren. Uoriginal koster omkring 6000 - 7000. "Seakamp" laver dem.

    Når du køber et komplet kit, er der selvfølgelig diverse beslag, slanger osv med. Det er rimeligt let at installere.

    Vil du "gøre det selv", så find en 3" varmeveksler fra en Mercruiser 3,7 l 4 cyl, de er af og til salg på ebay usa, prisen plejer ikke at komme over 100 - 150 USD. Den 3" varmeveksler var i underkanten til 3,7,eren, men burde være stor nok til 3,0'eren. Den originale veksler til 3,0'eren er i hvert fald mindre.

    Du skal så selv i gang med at lave beslag, termostathus osv. Så hvis du har mulighed for dette, kan du spare en del, ved selv at lave diverse dele.

    Det har jeg gjort på min 4,3 V6'er.


  • #2   12. dec 2008 kan kun anbefales !! det beste som jeg i nu har gjort for min 4,3 v6 .
    du for motor temp op hvor den skal være og din motor bliver nu slidt op i stedet for at tære op .


  • #3   13. dec 2008 Det er korrekt at manifoldene stadig er på saltvand, men jeg vil til enhver tid foretrække ferskvandskøling.

    Til Mercruiser V6 & V8 kan man faktisk få ferskvand på manifoldene også. Knæene kan dog aldrig ferskvandskøles.

    Man kan supplere med en gennemskylning af motor, når man har været ude at sejle, uanset om båden ligger i vandet, eller på trailer og uanset om den er med ferskvandskøling eller ej.

    Her er en, som har lavet sit eget skylle system på en Mercruiser 3,0L, der ikke har ferskvandskøling. Det kan bruges mens den ligger i vandet.

    http://www.baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=540


  • #4   14. dec 2008 manifolden og knæ er enkle at skifte og det 1/2 fv system der eksisterer til 3,0èren redder det dyreste - nemlig motoren fra at tære op

  • #5   14. dec 2008 Hey
    Mange tak for alle de gode svar, jeg har ikke så meget forstand på alle de systemer men ville gerne passe så godt på den som muligt og har givet den nyt knæk og manifol og impeller og toppakning og hele skidtet og den kommer max til at ligge i vandet 14dage af gangen så kommer den hjem og bliver gjort ren så ved ikke hvad de ville være bedst for den at monteret.


Kommentér på:
Ferskvandskøling

Annonce