{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.334 visninger | Oprettet:

Motor under vand {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg var så uheldig at finde min båd under vand i weekenden. Den lå under vand i ca 10 timer. Vi fik den op og jeg skyllede hele motoren med alm vand og fik motoren skyllet igennem, og brugte en masse wd40. har i nogen gode tips til vand jeg ellers skal gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor under vand
  • #1   25. jun 2007 Mere info.
    Er det påhængsmotor eller indenbords ?
    Diesel, 2- eller 4-takt.
    Var det i ferskvand eller saltvand ?

• #2   25. jun 2007 Det er en udenbords 100 hk 2 takts, det var desværre saltvand den lå i.

• #3   25. jun 2007 Har du fået den startet op?

Motoren skal hvert fald vaskes godt i ferskvand, og blæses ren med trykluft

• #4   25. jun 2007 Nej den ville ikke starte. Har fået den godt vasket og skyllet, men har ikke brugt trykluft.

• #5   25. jun 2007 Nu ved jeg ikke om det samme virker med den, men jeg havde en jetski hvor motorrummet/motoren blev fyldt med saltvand. Jeg fik at vide at følgende skulle gøres med det samme hvis jeg ville ha liv i den igen: Tændrør ud og bruge elstart indtil der ikke er mere saltvand i motoren. i 10 minutter stod der en sky af saltvand op i tændrørshullerne, og til sidst fik jeg den igang, men du skal ha det hele ud først. Batteriet går nok dødt, så brug et bilbatteri og lad bilens stå tændt imens. Brugte også trykluft, men det der virkede bedst for mig var elstarteren. Jeg ved ikke om det samme kan lade sig gøre med en outboard, men prøv.

• #6   25. jun 2007 I stedet for at bikse med det selv, ville jeg nok sende den til mekaniker. De ved 100% hvad der skal gøres.

• #7   25. jun 2007 Ok mange tak. Det var nogen gode råd. Nu må jeg se om jeg kan få gang i den.

• #8   25. jun 2007 Blev olien ikke til "mayonase"? Det er næsten umuligt at få ud igen uden at skille den ad. Jeg har haft vand i motoren og blev bla. rådet til at bruge en blanding af havl diesel og motor olie til at skylle den igennem. Vi fik aldrig helt liv i den trods den blev næsten helt adskilt. Den stod så vinteren over (konseveret). Men den var ikke blevet 100% fri for saltvand, et leje var rustet... Vi endte med at købe ny motor.

Mit råd hvis du vil være sikker på at din motor overlever - skil den 100% af rens alt og saml igen...

• #9   25. jun 2007 De fleste af dine el-komponenter, er hermetisk lukkede, og har derfor nok ikke taget skade.
    Jeg vil anbefale at du laver følgende:
    1. Alle stik adskilles og renses med kontaktrens.

2. Svinghjul tages af, og el.dele under dette rengøres.

3. Karburatorer adskilles og renses.

4. Startmotor adskilles og renses.

5. Tørn motor rundt mange gange uden tændrør og med tilsætning af WD40.

6. Benzinpumpe adskilles og renses.

7.Tændrør i igen, og du har vel 50% chance for den starter.

Held & lykke.

• Ole R
    Ole R Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #10   25. jun 2007 Har lavet en bil der har været i saltvand engang. Den skulle skilles helt ad i atomer og alt blev vasket i sulfo det tager salten væk. Så jeg vil mene du skal gøre det samme hvis du vil have en chance for og få den fra hinanden senere uden alle bolte er groet helt fast. Der skal så lidt saltvand for det tærer. Men hvis ikke der kommer ilt ind er det selvfølgelig ikke farligt. Det er ilten der sætter gang i det hel.

Kommentér på:
Motor under vand

Annonce