{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.771 visninger | Oprettet:

Toppakning {{forumTopicSubject}}

hej
Hvordan laver men selv en toppakning?
jeg har nemlig en gammel 3 cyl motor hvor den er sprunget og det kan ikke lade sig gøre og skaffe en ny. men det er det eneste der er galt med motoren, så synes det er synd og skrotte den, bare pga af det.
jeg havde tænkt lidt på og klippe en ud i kobber og få toppen planslebet som man gør på tunede biler, men kan det lade sig gøre og klippe sådan en ud?
eller har i andre ideer?
for og få en skåret ud på vandjet eller laser koster ca 3k pr stk....!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toppakning
  • #1   25. jun 2007 Toppakningen er den sværeste pakning at erstatte med noget hjemmelavet - hvad er det for en motor og årgang/hk - den kan med sikkerhed skaffes på fx. ebay eller i Antique Outboard Club i USA

• #2   25. jun 2007 køb noget pakningspapir og bank en ny med en kuglehammer og giv derefter flydende pakning,
    men køb det rimelig tyk.

• #3   25. jun 2007 Chris M - Hvad var den gamle lavet af? Kobber eller papir ?

• #4   26. jun 2007 snak med iversen cylenderservice i horsens, eller carl cristensen i tilst, de kan sikkert hjælpe dig

• #5   26. jun 2007 Jeg tror det er nærmest umuligt og skaffe en ny toppakning til motoren da det er en volvo penta 700 elektric, har kikket Meget på nettet og har haft ringet til omkring 50 forskellige forhandlere osv der skulle have haft et eller andet og gøre med disse motore men ingen kunne hjælpe.

det med og lave den i paknings papir og flydene pakning kan ikke lade sig gøre pga det store tryk der er, den bliver blæst ud, det virker kun på mindre motore.

den gamle toppakning er lavet af pakningspapir med metalringe, for jeg har pillet den ud så den er hel, sådan jeg evt har en skabelon hvis jeg skal igang.

jeg har snakket med en cylinder service og deres foreslag er at få skåret en ud i kobber med en vand jet, men synes det var for dyrt.

• #6   26. jun 2007 Du kan købe udstødningspakning som er armeret og med grafit-overflade. Disse kan købes i hele kvadratmeter, hvis det er det du skal bruge. Og de klippes ud med en pladesaks, grundet det kraftige armering. Denne type pakning, kan du ikke blæse ud. Da jeg sejlede langfart, brugte vi bl.a. denne type pakning. Tag evt. ned på en havn, og se om du evt. kan købe noget på et fragtskib.

• #7   26. jun 2007 Kim C tror du man kan bruge det til toppakning? vil det ikke være lige så nemt i kobber og klippe ud og borer huller? den kan jo genbruges hvis det er.

• #8   26. jun 2007 Du kan bruge det som toppakning. JA.
    Og jo, du kan også klippe det ud af kobberplade, men du kan ikke af kobberplade, fremstille den pakring okring cyl.-hullet, som på den gamle pakning er lidt tykkere. Det kan du med det armeret pakning, da den presser sig sammen. Det gør kobberet ikke.

• #9   26. jun 2007 jeg tror også det ville virke med udstødningspakning.. det kan jeg få fat i skriv en mail..

• #10   26. jun 2007
    Tror også det vil virke bedst med udstødningspakningen , er selv den lykkelige ejer af en penta 700 og det er bestemt ikke nemt at få stumper til dem.

Men de går som en drøm og passer man den er der motor i mange år.

Hvordan lykkedes det dig lige at futte toppakningen af ??

• #11   1. jul 2007 Du kan købe næsten alle dele til Volvo Penta påhængsmotorer her: http://www.marinhallen.nu/marinhallen.html

Produktionen ophørte i 1979 men de har stadig næsten alt på lager til dem

• #12   2. jul 2007 esben n, du er da min helt! det skal da prøves

• #13   2. jul 2007 søren b: hvordan toppakningen er futtet af er som meget simpelt, den ring om cyl 1, var rustet igennem, og så trækker der vand ind i cyl 1, det gør den kører rigtig mærkligt... men heldig vis har ingen af stempler eller cyl-vægene taget skade, de er stadig som nye.

jeg prøver og få fat i en org toppakning, ellers kontakter jeg llige dig christian t for så må den blive lavet i udstødningspakning.

• #14   2. jul 2007 er det mig der ikke kan finde ud af og ringe udenlands eller virker telefonnr til marinhallen ikke? jeg har fundet frem til at for og ringe til sverig skal man taste 0046 kan det passe.

• #15   2. jul 2007 Du skal dreje 0046 + nummeret - virker det ikke så udelad 0èt først i nummeret altså 004616- 602 36

• #16   2. jul 2007 Ja det var et rigtigt lækkert link til os penta ejere super NIIICE .

• #17   2. jul 2007 esben n okay det vil jeg prøve så. tak for hjælpen.

• #18   5. jul 2007 marin hallen har ikke pakninger til volvo outboard, bare lige til info for andre, der står i samme situation. så nu vil jeg prøve og lave en selv med det udstødningspakning.

Kommentér på:
Toppakning

Annonce