3.773 visninger
|
Oprettet:
Hvilken hydraulisk styring til Tohatsu TLDI på Crescent 535 {{forumTopicSubject}}
Må konstatere at min Seastar styring ikke kan være der. Cylinderen på styringen går mod motorbeslaget når der trimmes op. Øv.
Men hvilken hydraulisk styring kan så passe? Som sagt Tohatsu TLDI 50 hk fra 03.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
http://www.seastarsolutions.com/products/hydraulic-new/outboard-new/baystar/#application
men gider bare ikke anskaffe noget, som ikke passer. Motoren skal kunne tilte helt op.
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.473
men er det ikke muligt at HÆVE motoren 1 enkelt hul så er der vel plads ????
MVH Hasse
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
Når motoren tiltes op, så er afstanden ved den røde linje for lille. Cylinderen på den styring jeg har liggende, HC5345, ser dog kraftigere ud en den i Baystar sættet.
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.473
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
Det her billede er fra installationsmanualen til HC5345 cylinderen. Stadig 67 mm mellem stempelstangen og den stang der går igennem motor beslaget.
Forskellen på de 2 må så være diameteren på selve cylinderen.
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
Billedet viser krævet bredde for Mavi Mare GF150RT.
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Kan du ikke lave en udskæring i hver side af motor-brønden, med en slags lukkede "skåle" i udskæringerne, så den ikke kan tage vand ind den vej..
Jeg ved ikke om du forstår hvad jeg mener, ellers må jeg uddybe det.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
På marineparts-24 ligner det, at der er 2 typer af den der hedder GF150. Hvad forskellen præcist er kan jeg ikke lige lure.
Den her ser dog kun ud til at kræve 336 mm + 200 mm. Det ville godt gå an.
http://marineparts-24.de/da/Baodstyringer-motorkontrol/Baodstyringer/Hydraulisk-styring/Hydrodrive-Styringer/Styringer-til-paoh-ngsmotor/MA-GF150T.html
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
http://www.mavimare.com/en/up-to-150hp/1600-artgf150t-up-to-150-hp.html
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Det kan i princippet godt bruges, hvis man laver er fastgørelses-beslag inde bag siden af brønden, og laver et hul, hvor armen skal gå ud af..
Men om der er plads ved siden af brønden, ved jeg af gode grunde ikke...
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
Men egentlig smart nok hvis der er plads.
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=1&rct=j&q=Mavi%20mare%20mc150%20installation&ved=0ahUKEwjxxPjbxqfJAhUJhSwKHf2NALsQFggcMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.mavimare.com%2Fimg%2Fcms%2FManuale%2520tecnico%2520ING%25202014web.pdf&usg=AFQjCNHz-J-Bwt4SL-fCDTgCO4qGjg88vA
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
GF er til indenbords motorer, og MC til påhængsmotorer...
Man monterer helt rigtigt cylinderen på motoren´s ophæng, det er derfor det er så smart, cylinderen flytter sig ikke, kun armen...
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
https://youtu.be/QK5WkcS-bns
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
Men nok en mulighed.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Der er forskel på GF150RT, som du det er til påhængsmotorer, det system jeg omtaler er GF150 herunder E eller T systemerne, som er til indenbords motorer.
Du nævner i indlæg #9 Mavi Mare system GF150 som er det jeg svarer på, og ikke GF150RT.
Jeg vedgår at det er meget forvirrende, at adskille de forskellige systemer fra hinanden, da det blot kan være ende bogstaverne, som angiver hvilket system det er...
Men der ændrer ikke på, at Mavi Mare er toppen af poppen, især til prisen...
Mvh Christian..
Hvilken hydraulisk styring til Tohatsu TLDI på Crescent 535