{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.214 visninger | Oprettet:

Hydraulisk styring {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har købt en shetland 570 sidste år som jeg har gået og sat i stand her over vinteren. Da jeg købte båden fik jeg hydraulisk ratpumpe mærke Bay Star/ sea Star op til 150 hk med slanger det eneste jeg mangler er selve cylinderen der skal sidde på motoren. Mit spørgsmål lyder, kan man bruge en hvilken som helst mærke eller skal det passe sammen.
Håber der er nogen der kan hjælpe er også interreseret i teleflex eller anden hydraulisk system hvis der er nogen der ligger inde med noget. Mvh moren


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hydraulisk styring
  • #1   2. apr 2013 Det vil nok være en fordel at finde et stempel som passer i størrelsen til pumpen.
    Pumpen flytter en vis mængde væske, og jeg tror det bliver rod hvis stemplet ikke passer.

    Der er et stempel til salg i markedet herinde under reservedele.
    Måske man kunne lave en aftale med sælger om at prøve den inden køb.



  • #2   2. apr 2013 har 2 cylindere til at ligge.. bor du på sj kan du kikke forbi og se om de passer

  • #3   2. apr 2013 Det gør jeg desværre ikke hvad for et mærke er det du har mekanikles

  • #5   3. apr 2013 Ja det er det

  • #6   12. apr 2013 Du kan SAGTENS bruge en pumpe af andet mærke men så KAN det bare være at div. nipler ikke passer sammen og skal modifiseres men det kan da også sagtens lade sig gøre
    MVH Hasse


  • #7   12. apr 2013 nemlig hasse... min servo er samlet af 2 forskellige mærker.. det er kun niplerne som skal tilpasses

  • #8   12. apr 2013 att. mekanikles:omc marine service
    Ja det er sgu sjovt at se folk der ikke engang har en båd oprettet komme med
    "kloge" informationer som er mere vildledende end vejledende.
    MVH Hasse


  • #9   12. apr 2013 De er jo alle mekanikere

  • #11   14. apr 2013 hvis den tager flere omgange så er den da også meget letterre at dreje medog det er da en behagelig fordel ?? og du skrev da at de helst skal være af samme mærke men pyt med det


  • #13   14. apr 2013 Ingen har nævnt noget om mærke, kun at de skal passe nogenlunde sammen, men hensyn til volumen.
    Det behøver man hverken være mekaniker eller have oprettet en båd for at vide.

    http://www.pwrhydraulik.dk/Hydraulik1.pdf


  • #14   22. apr 2013 Jeg har et sæt der hedder Baystar som kan tage op til 150 hk og idag udskifter jeg den del der sidder på motoren med en Seastar derer noget større og kan tage op til 350hk så skal jeg nok skrive her og fortælle om det duer men jeg kan allerede nu fortælle at jeg måtte udskifte begge nipler for at få mine slanger til at passe.
    MVH Hasse


  • #15   23. apr 2013 Nu er det hele monteret 150 hk pumpe ved rattet og en stempel Cylinder ved motor til 300 hk Rattet har nu 1,5 omdrejning mere men det kører som smør uden problemer rat pumpen er en baystar og cylinderen er en Seastar
    Det eneste der skulle gøres var at niplerne skulle udskiftes og sidejusteringen på motorkonsollen skulle også justeres en lille smule for at motoren drejer lige meget til begge sider.
    MVH. Hasse


  • #16   23. apr 2013 Vil du sælge den anden cylinder som du havde på før hasse?

    Mvh morten


  • #17   24. apr 2013 att. Frank H

    tjaaaa mekanikker eller ikke mekanikker så fik jeg da ret i den sidste ende for jeg har lige monteret en dobbelt så stor cylinder og det kører helt fint .
    Det er PISSE iriterende når folk slynger om sig med noget de har LÆST men ikke testet grrrrr bare fordi der er NOGEN der siger at det ikke kan lade sig gøre kan det jo godt være at det fungerer alligevel hvis man er en lille smule opfindsom ELLER bare snakker med Leif.
    MVH Hasse


  • #18   24. apr 2013 Att. Morten N
    Cylinderen err allerede væk men du kan da spørge leif for jeg mener at han har en ligende,
    MVH Hasse


  • #20   24. apr 2013 all Preben.J
    Jeg syntes bare ikke at dit FØRSTE inlæg omtalte dette men EN omgang fra fuld styrbord det lyder da også helt ubrugeligt ! Giver den 300 hk pumpe virkelig SÅ meget mere ???
    Mit sæt virker og jeg er da spændt på om der er nogen forskel at mærke , ikke fordi den var særlig tung at styre men det er jo FEDT at gøre båden t bedre i det hele taget og nemmerre at håntere for det skal jo ikke være fast arbejde når man skal ud og hygge på vandet.
    Undskyld hvis du mener at jeg var lidt hård ved dig men såen er jeg sgu ! jeg ryger lige op i det røde felt hvis jeg fornemmer at folk siger noget lort ELLER snakker om noget de ikke ved en skid om og du ved sikkert at DEM er der fandme mange af her på Bådgalleriet, No hard Feelings
    Jeg ønsker dig en god aften
    MVH. Hasse


  • #22   25. apr 2013 Att. Morten N
    Jeg har nu talt med Leif og du må gerne købe det stempel
    som jeg havde på min båd ,Den ligger stadig hos mig men jeg
    ved ikke om du vil hente den her eller om du hellerre vil køre
    til kalundborg og hente den prisen er en tusse
    MVH Hasse


  • #23   19. maj 2019 hej i gruppen hvorfor er det at mit hydraulic styrring kun vil dreje til den ene side når den skal tilbage sker der ikke noget ??? har kørt olie rundt i systemet vh kenny

  • #24   20. maj 2019 Kenny N
    Tjek dine slanger om den ene lækker ??? hvis de ikke lækker skal du måske bare lugte systemet ud eller også er pumpen måske defekt men dette burde du knne teste ved at tage en slange a gangen af og dreje lidt på rattet og se om den giver olie i begge sider


Kommentér på:
Hydraulisk styring

Annonce