{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
255 visninger | Oprettet:

Hydraulisk Styring {{forumTopicSubject}}

Overvejer hydraulisk styring på min power assisted mercruiser alpha setup, men kan ikke finde ud af hvad "balanceret" og "ikke balanceret" gør, ud over at jeg kan læse mig frem til at det er et spørgsmål om der er lige meget olie i 2 kamre. Men hvad gør det reelt? Vil jeg have fordel af den ene frem for den anden eller kan jeg måske kun benytte den ene? Håber der er nogen der kan gøre mig klogere.

Kommentarer på:  Hydraulisk Styring
  • #1   25. dec 2020 Hej Kenneth
    Kort fortalt betyder det eksempel vis at når du drejer til den ene side skal du dreje 4 gange på rattet men skal du til den anden side skal du dreje 5 gange, forskellen ligger i at den ikke balanceret er en “normal” hydraulik cylinder hvor forskellen på det ene og det andet kammer er den plads stempel stangen optager. Den balancerede har en stempel stang der går hele vejen igennem cylinderen, hvilket gør den ofte har et længere indbygnings mål. Hvis du stadig er i tvivl kan jeg godt forklarer det på en anden måde.
    Hilsen Rasmus

• #2   26. dec 2020 Tak for info, tror jeg har fanget den smiley
    Forstår dog ikke helt at ikke balanceret er en mulighed da jeg ikke kan se hvornår forskelligt rat udslag er at foretrække.

• #3   26. dec 2020 Hej Kenneth
    Skal siges at dit rat vil ikke stoppe i samme position i forhold til rorets center stilling hvis du installere en hydraulik styring, så man kan ikke sætte en markering på rattet og sige det er lige ud. Fordelen er at man skal næsten ikke bruge nogen kræfter på at dreje og man kan slippe rattet og den vil holde positionen.
    Den primære del for at vælge den ene eller andet cylinder er et spørsmål om indbygnings plads, tror ikke du vil lægge så meget mærke til antallet af omgange på rattet.
    Men hvis du vil vide den nøjagtige forskel på antal omgange skal du vide volumen af selve stempel stangen ved fuldt udslag og bumpe volumen.
    Men det er den bedste investering jeg har gjordt til min jolle.
    Hilsen Rasmus

Kommentér på:
Hydraulisk Styring

x