{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hydraulisk styring
  • #1   12. sep 2020 Er der ik et hul længere inde på styrearmen (den under fjedersplitten)

  • #2   12. sep 2020 Har du fuld vandring på hele stemplet? Eller hvad er problemet..

  • #3   12. sep 2020 Hvis der ikke er et extra hul.. så lav 1 nyt eller 2 hvis der er plads ( altid god med justerings muligheder )
    Bare sørg for at der er frit over/under det nye hul, hvis det bliver løsningen !


  • #4   12. sep 2020 Ok, jeg prøver med at bore et nyt hul eller 2.
    Jeg tror bare ikke at det giver så meget 🤔🤔.
    Og ja, der er fuld vandring på stemplet :).
    Tak for svar smiley


  • #6   13. sep 2020 Drejer den kun lidt til den ene side og mere til den anden side ELLER kan den kun der LIDT til den ene side


  • #7   13. sep 2020 Den drejer lidt mere til den ene side end den anden, men ikke meget. Men jeg kan ikke dreje motoren skarpt nok til nogen af siderne..

  • #8   14. sep 2020 På den styring jeg havde sad der ikke det beslag med en arm på der sag cyllinderen direkte med en bolt på motoren og så når jeg drejede rattet so roterede cyllinderen når motoren drejede ud i yderpositionerne .
    Han du prøve at tage det beslag af det sidder på cyllinderen og sætte motoren på direkte så vil der være lige meget udslag til begge sider ???
    Det er øv at du bor så langt væk for jeg er sikker på at der er en simpel løsning på dette


  • #9   14. sep 2020 Nej, det har jeg ikke prøvet, men prøver lige at se om ikke det kan være en løsning. Tusind tak for hjælpen smiley

  • #10   14. sep 2020 hvis du KAN sætte bolten direkte fra syllinder til motor så vil det virke der er jeg 100% sikker på men vær sød lige at melde tilbage


  • #11   14. sep 2020 Det kan jeg ikke, og har prøvet at tage armen af og se hvor meget det drejer sig om. Der er 2 huller i den arm der sidder på cylinderen, og når motoren skal dreje til højre skal den øverste arm sidde i hullet til højre, og når motoren skal dreje til venstre, skal den øverste arm sidde i hullet til venstre.. what to do ??

    profilbillede
  • #12   14. sep 2020

    profilbillede
  • #13   14. sep 2020

    profilbillede
  • #14   14. sep 2020 Den kan så dreje en lille smule mere til højre som den står nu. I kan se på billederne hvor meget jeg kan dreje motoren. Mangler nok 2 cm. På den højre side og 3 cm. På den venstre.

  • #16   15. sep 2020 Hej Morten
    Har tænkt den tanke, men tror ikke at armen kan nå beslaget på motoren, og så kunne jeg ikke lige løsne møtrikkerne på bagsiden, så prøvede ikke. Men det skal måske prøves...


  • #18   15. sep 2020 ATT morten R
    hvis han sætter en længere arm på vil motoren dreje endnu mere til den ene side og ENDNU mindre til den anden


  • #19   15. sep 2020 hvorfor helvede starter du en NY tråd med samme problem ??????
    virkede det jeg skrev til dig ikke ???


  • #20   15. sep 2020 jeg tror at du skal droppe den mellem arm og montere motoren direkte på beslaget
    og GIV venligst besked på om det virker nu


  • #21   15. sep 2020 på billede nr 12 og 13 ser det da rigtigt ud til den ene side hvad sker der når du drejer til den anden side


  • #22   15. sep 2020 Rolig nu Hasse... Jeg har ikke startet en NY tråd, det er den samme som hele tiden. Jeg har prøvet at tage den øverste mellem arm af, og se hvor lang motoren egentlig kunne dreje, og se om jeg kunne finde en løsning, ved evt. at bore et nyt hul. Den løsning kan jeg bare ikke se vil virke. Så næste forsøg bliver, at skrue den nederste arm med 2 bolte af, selvom jeg ikke lige kunne løsne dem i går, og så se om jeg kan få det til at passe sammen. Men endnu engang tusinde tak for jeres input smiley

  • #23   15. sep 2020 På billede 12 og 13 kan motoren dreje ca 3 cm mere, end cylinderen kan nå over.

  • #24   15. sep 2020 Så må du skifte hul så den drejer rigtigt smiley smiley smiley smiley fandens til løsning smiley smiley virker nok ikke i den rigtige verden.....
    Tænkte ( av av ) hvad nu hvis du får fremstillet et nyt stykke metal til at skrue på cyl, og så til motor.. prøver at forklare min tanke gang : cyl i midt stilling og motor i midt stilling , så måle fra de 2 huller på cyl til monterings hullet på motoren, simpelthen lave et nyt beslag.... gør det først i billig blik plade og hvis det virker .... så en tyk rustfri plade som kan holde til brugen..... bare en tanke


  • #25   15. sep 2020 Ja Kim, det har jeg også tænkt på som løsning, hvis det ikke hjælper at vende den nuværende arm. Takker for input smiley

  • #27   16. sep 2020 Jeg kan slet ikke forstå at dette laver så mange problemer ???
    Jeg har haft 2 forskellige Seastar styringer på mine to sidste både og de skulle bare monteres og så virkede de ???
    Hvor er den styring købt ? og hvad er det for et mærke ??? så må du da kontakte forhandleren og høre ham om hvad der evt. mangler for det er da ikke meningen at du skal til at lave nye kuller med gevind på i cylinderen for at det skal komme til at virke ????? og hvis ikke det kan lade sig gøre så har forhandleren jo solgt dig noget forkert og må så ombytte det til noget der duer ??
    Enten har du monteret det forkert eller også passer det bare ikke til dit setup men det sidste tror jeg ikke på
    Att Morten R
    er det den arm der sidder på Cylinderen du mener der skal vendes om så trækket kommer til at sidde frem ad du mener ???? tjaaaa det kunne da være en mulighed for det BURDE jo virke hvis bare det er rigtig samlet men der må da være en tegning med anvisning om hvordan det skal monteres


  • #29   16. sep 2020 Har nu prøvet at vende det nederste beslag der sidder med 2 bolte, og det kommer ikke til at passe. Men kan så se at der er yderligere 2 bolthuller i cylinderen, så man kan rykke beslaget lidt til højre. Det virker desværre heller ikke, det kommer til at passe når man drejer til højre, men mangler 3 cm til venstre.
    Att Hasse:
    Hydraulik styringen fulgte med båden, Nordan 18, og har købt motoren efterfølgende, en Selva 50 hk 2 takt.
    Men jeg ved hvor hydraulik styring er købt henne, så forhøre mig lige ad der.
    Endnu engang tak for hjælpen smiley


  • #30   16. sep 2020

    profilbillede
  • #31   16. sep 2020

    profilbillede
  • #32   16. sep 2020 Nej jeg kan godt se at det ikke kan lade sig gøre at vende dette beslag fordi der er 1 buk på men prøv at kontakte forhandleren og lad os høre hvad han siger
    Venlig hilsen hasse


  • #33   16. sep 2020 Forhandleren siger at det kan være røret der sidder fast i motoren, måske skal justeres. Jeg har også sat plastik ringe på for at centrerer hydraulik i motorhullet. Så det kan jeg lige se på om jeg kan justerer lidt der. Elles var der op til 3 cm margen sagde han, og det er jo også det jeg har nu ca, i den ene side. Så kan jeg jævne ud på begge sider.

  • #34   16. sep 2020 det er fandeme for dårligt at forhandleren bare fejer dig af på denne måde for det er jo tydeligt at du har fået noget forkert eller at der mangler noget ???
    er der ikke en tegning til det sæt


  • #35   16. sep 2020 Nej, jeg har desværre ikke fået nogle tegninger med

  • #36   17. sep 2020 men der må ven stå et fabrikat på sættet så kan man jo finde tegning på nettet men hvad sagde forhandleren til at evt at få det byttet ???


  • #37   17. sep 2020 er det ikke muligt at sætte en bolt direkte fra motoren og ned i cylinderen uden beslag og den lille arm ????

  • #38   17. sep 2020 jeg har fundet dette på nettet og der ser det ud som om det beslag skal stå lodret
    prøv lige at se på det og meld tilbage
    https://dansea.net/shop/1313-komplet-outboard-system/3351-mavimare-gf150brt/?gclid=CjwKCAjwkoz7BRBPEiwAeKw3q3lexlOBTKNvuawRFhqagiTx02_-Qkj_A-X4rGk9a1DDHRSKsF2OvRoCOO0QAvD_BwE


  • #40   17. sep 2020 Hej Hasse
    Ja den Mavimare GF150BRT ligner godt nok min, men har ikke lige et billede af Modelnummeret herhjemme. Jeg kigger på det i morgen.
    Sættet fulgte med båden, så det kan ikke byttes. Jeg er også sikker på at jeg nok skal få justeret det ind, +- 2 cm. smiley


  • Torben O
    Torben O Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 2 Svar: 8
    #41   17. sep 2020 Det hul der er i beslaget på motoren, skal tætter på akslen motoren drejer på. Men pas på du ikke kan dreje motoren for meget, da den derved kan låse sig i yderposition.

  • #42   17. sep 2020 Hej Torben
    Altså der skal evt laves et hul længere inde på motorbeslaget, tættere på motoren ?


  • #44   18. sep 2020 Hej Torben
    Hvis man lavet et hul tættere på motoren på motorbeslaget, så "rykker" man motoren længere til højre, og dermed drejer man motoren mindre til venstre og mere til højre, som jeg ser det ??


  • Claus s
    Claus s Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 12
    #46   24. sep 2020 hvorfor vender du ikke cylinderen om så hullerne kommer til at side i den anden side og teksten kommer til at stå på hovedet..
    så kan du monter beslaget på cylinderen så det går væk fra motoren og ikke mod motoren..

    tænker slangerne også skal vendes men det er da et forsøg


  • #47   25. sep 2020 Claus S .... hvad..... det kan du da ikke...
    1. så kommer huller ned ad.
    2. slanger skal så være ind mod motor .. hvis huller skal vende op ad = ikke plads
    Det eneste er at lave et nyt beslag = det letteste, da alt er undersøgt ( prøvet ) med det han har...
    Kennet .. fik du det løst ? hvis ja hvad endte det med ?


  • Claus s
    Claus s Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 12
    #48   25. sep 2020 hvordan kan et gennemgående hul vende ned af..

    det er vel ikke møtrikker i et gevindhul..

    det må du lige forklare mig Kim S


  • #50   25. sep 2020 He he Morten smiley

    Jo mon ikke jeg kommer afsted i efterårsferien :-).

    Jeg er kommet til den konklusion, at lige meget hvad, så er der kun den vandring der er på cylinderen at gøre godt med. Lige meget hvad man gør, så vil det give et større udslag i den ene side og mindre i den anden. Det eneste der kan justeres ved er, at selve styringen skal centreres i forhold til motoren, og cylinderen skal så centreres sammen med motoren, og armen skal så gerne passe.
    Det har jeg ikke fået gjort endnu, så glæder mig til at se om det gir noget, da jeg mener, at jeg faktisk havde gjort det fra starten... he he
    Eller evt. et andet beslag på cylinderen, som på det link Hasse har lagt op, men skal lige se, om det er samme model som min.


  • #51   26. sep 2020 Claus du skriver vende cyl, de huller der er i cyl vil så vende ned ad, og de huller er til at monterer beslaget på ik.
    Ellers så har jeg misforstået et eller andet .... men fuck det... bare han får det til at virke..


  • Claus s
    Claus s Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 12
    #52   26. sep 2020 kim S
    ja jeg skriver vende cylinderen..

    fordi han s
    skrev møtrikker..
    så tænkte de huller der er i cylinderen er gennemgående med en bolt ned fra toppen og en møtrik under...

    men Kim du svarede ikke på mit spørgsmål .

    du havde mere travlt med at gøre mig dum


  • #53   26. sep 2020 Tag det dog roligt, der er ingen der har travlt med at gøre nogen som helst dumme, en mega mærkelig ting at skrive, så hvis det er sådan du tager ting må vi heller stoppe, men lad være med at ligge ting i noget som ikke er skrevet.
    så slutter her ! !


  • Claus s
    Claus s Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 12
    #54   26. sep 2020 Kim S

    mangler stadig svar på de møtrikker..

    du havde travlt med at fortælle man ikke kunne


  • Claus s
    Claus s Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 12
    #55   26. sep 2020 Kim S

    men det er måske et udtryk for du ikke kan indrømme du ikke har læst alle kommentar..

    eller er forstolt til at indrømme du har taget fejl når du har været hård efter andre uden at have styr på tingene


  • Claus s
    Claus s Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 12
    #56   26. sep 2020 Kim S vis du kigger på dette billede fra Hassan link..

    så vil du kunne se der er en gennemgående bolt med en møtrik på undersiden..

    hvorfor kan det ikke monteres modsat


    profilbillede
  • #57   28. sep 2020 Jeg kan godt forstå at denne tråd er blevet så lang for det er jo skide svært at SKRIVE og forklare hvad der kan gøres .
    Har du fundet model nummeret på din styring så skulle problemet da gerne løses meget hurtigt for jeg er da sikker på at der ligger en komplet manual på fabrikantens side ???


  • #58   28. sep 2020 Ja har fundet ud af hvilken model det er.
    Den er monteret rigtigt, men prøver at skrive til producenten og høre om der er noget jeg kan gøre.
    http://www.mavimare.com/en/cylinders/1624-art-mc150br-cylinder.html


    profilbillede
Kommentér på:
Hydraulisk styring

Annonce