{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.402 visninger | Oprettet:

Niels M
Niels M
Tilmeldt:
31. jul 2015
Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20

Trim til påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Min motor (Yamaha 75 hk årg -97) synker i trimmet, når den er vippet op. Ingen synlig oliespild eller anden defekt. Jeg har fyldt hydraulikolie på og luftet ud, men har ikke hjulpet.
Jeg forhørte mig ved den lokale bådmekaniker og svaret var uden at hverken spørge ind til sagen eller gå med ud og kigge: Der skal sikkert en ny trim klump på til en pris af ca. 14-15000,-. Jeg kan imidlertid ikke forestille mig, at man ikke kan skifte pakninger/O-ringe på sådan en omgang hydraulik ??

Mit spørgsmål er: Er der nogen, som kan anbefale et sted, hvor man renoverer/skifter pakninger ?

Venlig hilsen
Niels / Kolding


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Trim til påhængsmotor
  • #1   8. dec 2015 det er pakningerne i selve stemplet som er trætte... man kan gøre det selv men det er måske smart at lade den lokale maskinstation klare det.. pakninger kan fåes på ebay

  • #2   8. dec 2015 Mekanikles er ved at være en uddød race .... gid der var flere mærke værksteder eller værksteder i det hele taget, der ville tage Mekanikles metode i brug, istedet for bare at skifte ud.... smiley
    Gad vide om det er det de lære på teknisk skole .... bare skift.... ikke rep...... smiley
    Bliv ved Mekanikles ! ! ! ! ! ! ! smiley


  • #3   8. dec 2015 Renoveret selv mit trim sidste år, skiftede alle pakninger og monteret ny elmotor på det.
    Det blev 2300,-


  • rasmus T
    rasmus T Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 63
    #4   9. dec 2015 det er også nemt bare byt til nyt med så er der jo ikke noget ved at være mekaniker

  • Ulrik P
    Ulrik P Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #6   9. dec 2015 Har lige skiftet alle O ringe og pakninger på min 85 Yamaha - Både på trimcylindre og tiltcylinderen - Kræver ikke special værktøj - du kan slå lågene af med en dorn - glem alt om store nøgler og specialværktøj - det er prøvet!!!, også med en nøgle på en meter. - Købte alle pakninger hos DTI I Horsens - samlet pris 200 kroner - kostede 1200 hos Gjølmarine.

  • Ulrik P
    Ulrik P Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #7   9. dec 2015 Det er absolut en gør det selv opgave - Dornen ødelægger ikke hullerne og DTI kan sælge dig en nøgle af mærket USAG - Den er god at have, til at løsne og stramme lågene med.

  • Ulrik P
    Ulrik P Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #8   9. dec 2015

    profilbillede
  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #9   12. dec 2015 Tak for kommentarerne, alle sammen.

    Jeg afmonterer hele klumpen, får bestilt et komplet pakningssæt og prøver selv. Lykkes det ikke, så i en papkasse med det og ud til en, som kan smiley

    God jul til alle


  • #10   12. dec 2015 Hvis det kniber med det, skriver du bare, er ansat hos SKF sealing solutions, og har rodet en del med hydraulik.

  • #11   12. dec 2015 Fin stil Emil L

  • Ulrik P
    Ulrik P Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #12   15. dec 2015 Du behøver vel ikke pille hele klumpen af - undgik det på min, ved at tage motorcoveret af og løfte moteren helt op.
    På min skulle man nemlig afmontere venstre motorbeslag, boltene gennem hækken og kabler til trim etc.


  • #13   18. dec 2015 du kan mange gange finde et komplet renoveret for 4-5000 på ebay, så skal du ikke skifte mange skruer selv

  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #14   20. dec 2015 Tak for svar og brugbare kommentarer. Og tak til dig, Emil, måske vender jeg tilbage smiley

Kommentér på:
Trim til påhængsmotor

Annonce