4.086 visninger
|
Oprettet:
Hvordan virker trim-motor {{forumTopicSubject}}
Har en båd med et elektrisk Volvo Pente 280 Z-drev.
Det vil ikke køre ned, men gerne op.
Der går 2 ledninger til selve el-motoren fra relæboksen.
Når jeg kører op med drevet kommer der plus på begge ledninger og motoren kører.
Når jeg vil køre drevet ned kommer der kun plus i den ene ledning, og motoren kører IKKE.
Hvordan fungerer systemet, og hvad kan fejlen være ?
Jeg har endnu ikke skilt relæboksen ad, for der er sgu ette meget plads til en mand i motorrummet
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.074
dec 2005
Følgere: 3 Både: 4 Emner: 35 Svar: 58
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.074
der skal være +strøm på den brune ledning fra kontakten når du sænker. der sidder 2 stk arbejdsrelæer i boksen og det kunde godt være det relæ hvor du har brun på kl 85, da dette relæ skifter fra 87a til 87 ved et sinal, du skal være vældkommen til at ringe til mig på 20937593 for mere indfo
dec 2005
Følgere: 3 Både: 4 Emner: 35 Svar: 58
Takker mange gange. Kigger videre på det i morgen, og vil meget gerne have lov til at ringe til dig, hvis jeg får brug for det.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.074
apr 2007
Følger: 1 Både: 1 Emner: 2 Svar: 17
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
aug 2005
Følger: 1 Både: 3 Emner: 10 Svar: 129
dec 2005
Følgere: 3 Både: 4 Emner: 35 Svar: 58
Som jeg så det er princippet opbygget som styring til censtralløs med 2 relæer, hvor man så får en plus og en minus ud.
Det der er mest træls, at at da jeg begyndte at fejlsøge/måle virkede lortet pludselig ?
Alt så i øvrigt pænt og nydeligt ud, uden nogen irrede stik eller forbindelser.
Altis træls når man ikke finder fejlen, for så ved man jo ikke hvornår den kommer igen
MVH
HH
Hvordan virker trim-motor