1.442 visninger
|
Oprettet:
Motor kører varm, forkert propel? {{forumTopicSubject}}
Har en Volvo Penta 2,3 GR 190 HK årg 98 som jeg købte sidste år.
Propel var ikke monteret men fik den med. Fandt så ud af at propellen var til en Mercury. En forhandler gav mig et par stupmer så den kunne passe.
På første tur kom der alarm fordi motor blev varm når det kørte med næste fulde omdrejninger. Ved at nedsætte hastighed kølede den korrrekt.
Jeg tænkte dette skyldes at kølesystemet var i stykker. Der kommer vand igennem, men ved ikke om det er tilstrækkeligt.
Har nu tænkt at en forkert propel kan give uballance og køre motoren varm?
Nogle bud på om det kan være tilfældet?
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
Jeg ville nok få tjekket kølevandspumperne og termostaten igennem og evt få tjekket om kølesystemet er stoppet nogle steder
Hvilket drev har du monteret?
Hvor mange omdrejninger tog motoren ved fulde omdrejninger?
Mvh Christian
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 9
Er fra Aalborg området.
Den har et SX drev
Kører med 5-5200 omdrejninger.
Jeg får mekanikeren til at tjekke kølesystemet
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 84
Tjek dit indsug på drevet, kommer ofte rurer / muslinger omkring og inde i indsuget i drevet og kan forhindre nok kølevand, men tror nok du kan se hvis det er galt
Men har også hørt at med de omdrejninger du taler om, så er du godt oppe og plane, kan være at drevet liger så højt at du får luft med ind og minder kølevand, er bare en mulighed.
Men nu vil jeg ikke være lyseslukker, det kan også være mulig, at der er smutter et top pakning. Jeg har døjer med samme problem som dig og liger med en motor der er skilt ad lige nu og skal have ny toppakning sat i. Jeg håber på, denne reparation løser mit problem.
Hel og lykke med dit problem
Motor kører varm, forkert propel?