{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Kan ikke tage gassen {{forumTopicSubject}}

Hej har brug for lidt hjælp en ældre mercury 90 hk 2 takter. Ca årg 93
Der er renset karburator nye tændrør fin kølevand går godt og lyder sund der er nye kabler på så den skulle bare kunne give en masse sjovt men den kan ikke gå over ca 4000 omdrejninger i minuttet nogen der har en ide til problemet er ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af hovededør og kælderdøren 3.000 kr.
  • Hjælp til havearbejde/beplantning. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning altan glas væg. Cirka 15 stk 750 kr.
  • Tilstoppet afløb 1.200 kr.
  • Komfurer 900 kr.
  • Skift af armatur i bruser 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke tage gassen
  • #1   18. jul Tog den fint omdrejninger før du rensede karburator eller er det kommet efterfølgende?

• #2   18. jul Der blev renset karburator da den ikke ville tage gassen over de 4000 omdrejninger

• #3   18. jul Bunden på båden, er den ren og pæn fri for ruer og begroning?

• #4   19. jul kan du uden at starte motoren se om spjældene i karburatoerne åbner helt

• #5   20. jul Hvordan reagerer den når den når de 4000/min? Hakker den og går ujævnt eller lyder den sund og går godt, blot ikke over 4000/m?

Hvis den går ujævnt, er der måske falsk luft eller tændingsfejl. Går den fint og vil blot ikke køre helt ud, er båden måske for tung/langhåret. En anden mulighed er at den har tabt kompressionen, så du bør nok prøve at få lavet en kompressionsmåling

• #6   20. jul Det er en motor jeg har byttet væk til et ungt par den gik fint inden de fik den og de siger den lyder sund og går godt men de kan ikke få den over4000 omdrejninger
    De har bygget deres båd om fra indbordes til udenbords motor tror det er der det går galt for dem motoren er ikke stor nok eller ikke monteret rigtigt

• #7   21. jul Ja okay, det lyder som om der er flere faktorer i spil så.

Hvor stor er båden den sidder på?
    Hvilken skrue sidder der på motoren?
    Og er det i det hele taget en planende båd?

Er motoren i underkanten og/eller båden er et deplacementskrog, er skruen måske alt for stor i stigning til motoren kan komme op i arbejdsområdet for en 2-takter?

Det kunne være fint med et par fotos af projektet

• #8   23. jul Her er svar fra de unge mennesker
    Den begrænser selv når vi bar smider vand på den i indkørsel
    Bunden er nymalet og ren
    Så det er ikke pga belastning, det lyder nærmere som om at motor er begrænset

• #9   23. jul Har den automatisk olie smøring ?, kunne være mangel på olie så hvis oliestanden er lav at sensoren begrænser omdrejninger.. eller manglende køling?
    Tænker den er i nød program..

• #10   23. jul Jeg syntes at trådstarter svarer i øst og i vest
    så nu starter jeg forfra ??
    1. hvad er det for en motor ??
    2. hvor stor / tung var den båd motoren sad på før hvor den kunne tage fuld gas ??
    3. hvor stor er den båd motoren sidder på nu ??
    4. er det stadig samme propel der sidder på motoren ??
    5. har du billede af den båd motoren sidder på NU
    6. Har du billeder af den båd motoren sad på før

Jeg tror at Per T har fat i det rigtige men trådstarter er bare ikke kommet med brugbare
    Har du billeder af den båd motoren sad på før

• #11   23. jul Jeg gætter på at dine svømmere er for tunge prøv at pille dem ud og læg dem i et glas benzin svømmerne på sådan en gammel motor er af noget skumfidus artigt jeg satte et par nye svømmere i sådan en gammel hund så gik den fint du kan også prøve at starte den i en balje vand og så hold øje med indsugningen om den sviner med benzin

Kommentér på:
Kan ikke tage gassen

Annonce