{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

TLDI kan ikke tage gas {{forumTopicSubject}}

Har lige startet motoren op efter vinterhi. Den starter men har svært ved at holde sig i gang. Får den gas så dør den.

Jeg har haft tændrør ude og børstet dem rene. Ingen effekt. De er skiftet sidste sæson og har maks kørt 20 timer.

Benzinfilter har været af og tømt for evt. rester af vand. Heller ingen effekt.

Benzinen på tanken er fra oktober. Tror jeg heller ikke rigtigt på.

Jeg undrer mig over at den drypper med 2 takts olie. Det gjorde den ikke sidste vinter. Det er som om den selv på en eller anden måde laver en hævert eller hvad jeg nu skal kalde det. Det kunne ligne at det kommer ud fra indsugningen, men jeg er ikke sikker.

Nogen bud?

https://youtu.be/J2JOTaWmRfo

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TLDI kan ikke tage gas
  • #2   22. apr 2016 Den har ikke været konserveret. Tog bare tændrør ud inden jeg startede den og gav dem en gang med stålbørsten.

• #3   23. apr 2016 Nogen der kender værkstedet i Svendborg, som der henvises til på Tohatsus hjemmeside?
    Hvis ikke jeg kan få den til at gå ordentligt i morgen tror jeg at jeg opsøger professionel hjælp.

profilbillede
  • #4   24. apr 2016 Update

Tog tændrør ud igen og undrede mig over farven på cyl 3. Ingen sod men vådt. Lugtede dog ikke specielt meget af benzin. Fat i en flaske og pumpe benzin direkte fra tanken og heri. Billedet viser resultatet. Håber fejlen er fundet.

Nu er jeg i gang med at tømme motor og tank for gl benzin og prøver så igen med noget frisk af slagsen.

Benzinen er fra oktober og tanket på havnen i Faaborg så det kan gå stærkt. Alternativt er der en utæthed ved påfyldningsstudsen som leder regnvand ned i tanken.

Jeg vender tilbage.

PS. Nu bliver der monteret vandudskiller!

profilbillede
  • #5   24. apr 2016 Det der kan ikke ske fra oktober til nu. Du må have en utæthed ved påfyldning eller udluftning. Tjek evt. den store o-ring ved påfyldning de har det med at mørne.

Har du brændstofpumpe monteret på motoren med svømmerhus?
    i så fald skal det tømmes ud og have den renset også..

Mvh Christian

• #6   24. apr 2016 Jeg tror du har ret Christian. Fejlen skal findes i udstyret og ikke benzinen.

Nå men der er gode nyheder. Hele benzinsystemet blev adskilt og tømt for gl benzin. Der er faktisk en del steder på sådan en relativ kompleks motor. Herefter startede den igen og gik som den plejer.

Jeg har tjekket o-ringen ved påfyldningsstudsen og den så ok ud. Gav den så med vandslangen hvilket heller ikke gav problemer. En teori kan være at det simpelthen er gl vand fra forrige ejer da jeg aldrig har haft tømt tanken helt og renset den. Har heller ikke været opmærksom på at dræne for vand da det ikke var et problem sidste år. Nu bliver der sat vandudskiller på, så jeg kan følge med i udviklingen smiley

Kommentér på:
TLDI kan ikke tage gas

Annonce