{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.914 visninger | Oprettet:

Hjælp til olie på påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har fået mig en ældre sag af en Evinrude 140 hk 2 takt fra start 90 uden selvblander, så ville høre hvor mange % olie jeg skal køre med i benzinen og om biltemas mineralske olie er fint eller om man skal ud og finde noget fuldsyntetisk?

På forhånd tak for hjælpen 👍


Kommentarer på:  Hjælp til olie på påhængsmotor
  • #1   24. feb 2016 2-3% olie 2taks ville jeg køre på..

  • #3   24. feb 2016 Ja okay, tak for det gode svar 👍:)

  • #4   24. feb 2016 Ellers har t-Hansen castrols 2-takts olie til påhængsmotore , den bruger jeg , kører også på 2-3%

  • #6   25. feb 2016 køb en god fuldsyntetisk 2 takts olie til påhængsmotor ,den ryger meget mindre,de billige har det med at ryge,2% skal du køre på.

  • #7   26. feb 2016 mange påhængsmotorer har specielle krav til 2-takts olien, den skal opfylde, nogle specielle behov, men når det er sagt skader det ikke, men ofre lidt ekstra og få en fuldsyntetisk olie, eller køb en der beregnet til påhængsmotor,

    ang procent bør man aldrig overstige 2% mere olie giver dårlig forbrænding, og mere olie du tilsætter højere temperatur får du i mororen, nu er det ikke så slemt når motoren er vandkølet, men tændrør og stempelringe kan blive skadet over længere tid med for meget olie.


  • #8   27. feb 2016 Der står på oliedunken, hvilket blandingsforhold fabrikanten anbefaler for netop denne type olie, følg den, for man kan ikke sige noget som helst om blandingsforholdet på en 2T olie man ikke kender, dertil at er det alt for mange slags 2T olie af forskellige slags og kvallitet, og derfor alt for mange ubekendte at tage hensyn til...

Kommentér på:
Hjælp til olie på påhængsmotor

Annonce