{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.775 visninger | Oprettet:

Impeller hvad vej skal "buen af blad" være i omløbsretningen {{forumTopicSubject}}

Altså det er lidt svært at forklare, men jeg har her til aften afmonteret min impeller pga haveri i kølesystemet.
Men fandme om jeg ikke blev i tvivl om hvilken vej den vendte da jeg stod med den i hånden efterfølgende.
Det jeg mener, man skal jo "dreje" den ind i huset, men skal buen på impeller-bladet være med eller imod omløbsretningen af pumpen.

Motoren er en Ford 6 benet diesel med en Jabsko pumpe, trukket med tandhjul.

Håber du/i forstår, og ville med kyshånd blive glad for hurtigt svar da jeg skal montere en ny impeller imorgen kl 6 og sejle båden resten af vejen hjem fra det sydlige Sjælland.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bord 300 kr.
  • Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Throw trash 750 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Impeller hvad vej skal "buen af blad" være i omløbsretningen
  • #1   27. feb 2016 Beklager min 5 årige agtige tegning, men håber det hjælper på min forklaring smiley

• #2   27. feb 2016 Som tegning til venstre. Impelleren former sig ift retningen. Fra ny står bladene lige ud.

• bjarne m
    bjarne m Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 55
    #3   27. feb 2016 Buen skal vende bagud , som på den første af dine tegninger.

• #4   27. feb 2016 Okay super, det var også den model jeg "satsede" på hvis ingen havde svaret. Det virker på en eller anden måde mest naturligt.

10000 mange gange tak for svarene

• #5   27. feb 2016 Velbekomme og god tur.

• #6   27. feb 2016 den skal nok selv finde på plads smiley

• #8   29. feb 2016 Når gummiet er så bøjet som du viser på tegningerne, så trænger impelleren alvorligt til at blive skiftet...

Er en impeller ok, skal gummiet stadigvæk være så smidigt, at bladende retter sig selv helt ud, når man tager den ud af huset, og gør de ikke det, så skal den skiftes, selv om der ellers ikke er andre synlige skader på den..

Husk på, at en impeller virker ved at dreje rundt i et ovalt hus ( Forskudt aksel ), således at der opstår en pumpe-effekt, når bladene bliver tvunget ind, når de når det "snævre" sted og de skal også kunne rette sig ud, når de er kommer forbi det "snævre" sted, og er bladene først blevet så stive, at de ikke selv kan rette sig ud hurtigt nok, så bliver virkningsgraden nedsat, og til sidst, vil bladene begynde at revne og gå i stykker....

Jeg håber du forstår hvad jeg mener, på trods af min lidt kryptiske måde at beskrive det på...

• #9   29. feb 2016 Tak for imputs folkens smiley

Det haveri vi havde VAR impelleren, da søfiltret stoppede til i slangen under filtret under sejllads, og derefter "brændte" den ellers ret nye impeller.
    Men blev bare i tvivl da jeg stod med den i hånden, hvilken vej den havde vendt, men fik monteret en ny impeller og seljturen fra Kalvehave til Kastrup forløb uden dikkedarer smiley

• #10   29. feb 2016

profilbillede
  • Mogens J
    Mogens J Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 5
    #11   17. sep 2017 Jeg har nu bikset med min Johnson 7,5 hk i lang tid og kan ikke få den kølestråle frem, der kommer en svag røg ud i stedet for, jeg har sat en ny original impel i og smurt den med vandafvisende fedt, jeg har prøvet med kompressoren og jeg har sendt en vand ståle igennem det rør der går ned i pumpehuset, her komme der så vand ud igennem kølestrålen.Jeg har også prøvet at spænde en boremaskine på når benet er taget af og her kommer der også vand ud af pumpehuset.Da den fungerede kom stålen med det samme så det kan næsten ikke være termostaten.Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt.

• Mogens J
    Mogens J Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 5
    #13   17. sep 2017 Ja det med røret ned til vandpumpen er jeg obs på når jeg samler den og ja det er vand over det hul hvor den tager vand ind. Jeg har også prøvet at skille motoren ad der steder hvor der er vandkamre for og se om der var stoppet nogle steder.Det er virkelig et mysterium

• #14   27. sep 2017 hvis toppen er gået på din 7,5hk så smider den tryk baglæns og du har ingen køling

eller der er møg i sladrestrålen...men så burde der ikke komme røg ud

Kommentér på:
Impeller hvad vej skal "buen af blad" være i omløbsretningen

Annonce