{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Hvilken propel og ryger min motor for meget? {{forumTopicSubject}}

Jeg har været lidt uheldig med at ramme en sten med min propel, og vil gerne sætte en ny på for at undgå vibrationer ødelægger gearkasse, pakninger osv. Men jeg kan ikke blive klog på hvilken propel jeg har på min motor.

Der står A 12 og L 9P på siden.... Motoren er en 15hp 2takts Mercury fra starten af 90erne.

Og er der nogle der kan sige mig om min motor ryger for meget?

Jeg købte den sidste sommer og har sejlet med den 15 ture vil jeg tro. Har skyllet den hver gang jeg har været ude og sejle, ved at stikke hele benet ned i spanden der kan ses på videoen.

Da jeg synes det var for koldt til at sejle mere sidste år, tog jeg den hjem for at opbevare den i garagen. Ville for en sikkerheds skyld skylle den en extra gang, og her synes jeg den røg mere end det plejede da jeg startede den. Havde en lille mistanke om der var blevet blandet lige vel meget olie i benzinen, eller det havde bundfældet sig og derfor blev en fed blanding suget op.

Jeg lod dog lortet stå og har først taget mod til mig nu, og blandede igår meget præcist med en ny tank 5 liter benzin til 1dl 2takts olie. 50:1 som der står i manualen.

Kan ikke blive klog på om den ryger for meget?
Er der nogle kloge hoveder der kan sige om det er et unormalt røg-niveau?

http://www.baadgalleri.dk/video/off-topic/3200-oser_den_for_meget


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken propel og ryger min motor for meget?
Kommentér på:
Hvilken propel og ryger min motor for meget?

Annonce