6.544 visninger
|
Oprettet:
Hvordan tjekker man impeller i sin påhængsmotor? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min Suzuki 7,5 Hk giver næsten kun sprut og prut i kølevandsstrålen, når motoren går i tomgang, når den får gas kommer der en rimelig stråle,jeg har derfor skilt benet ad, men impelleren virker ikke slidt, og er ok blød, hvordan tjekker man sådan en fætter?
Og er der noget med man forsigtigt kan blæse luft i røret det går op til selve motoren?
Vh.Per
https://youtu.be/orCh0A7jeSs
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 25
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
feb 2011
okt 2012
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Til Jens S. Den ser ikke slidt ud, de små ribber på siden af impelleren, går ikke helt ud til de runde tætningsbulker, og det er fordi, huset er ovalt, og når den når rundt til den smalle side, så sikrer ribberne, at den er tæt på siderne også, derfor skal bulkerne ikke være i samme bredde som resten af impelleren, ribberne sikrer at den holder tæt, og var bulkerne lige så brede, ville det gå ud over smidigheden, når de bøjer og retter sig ud, samt give meget mere friktion....
Derfor ribberne, de virker som stempelringe i en motor, de tætner, og mindsker friktionen samtidig...
feb 2011
Min plan er selvfølgelig, at skifte til nyt, nu når jeg har det adskilt, det var også mere det at impelleren ikke så slidt ud, og der måske en anden grund til den lidt sløje sladrestråle.
Vh.Per
maj 2012
Din impeller har ikke kørt tør, det ses tydeligst, så den virker, og det er ikke den der har skylden, hvis sladrestrålen er svagere, end den burde være..
Der kan sidde noget skidt i afgangen til sladrestrålen, der forhindrer strålen, når trykket er lavt...
Nu det er adskilt, så prøv er rense køle-rørene, ved at blæse trykluft baglæns igennem dem, der kan sidde gummistumper eller lign. fra en gammel impeller . .
feb 2011
Jeg var ved den lokale båd pusher i går, han mener heller ikke det er impelleren, men jeg bestilte nu en ny alligevel
Det med at blæse baglæns, der sidder ikke noget termostat halløj der kan blæses i stykker ?
okt 2012
feb 2011
maj 2012
Hvordan tjekker man impeller i sin påhængsmotor?